A frissen elkészült példányt a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) és a BKK szakemberei is megtekintették. Az első jármű várhatóan idén márciusban érkezik Budapestre, további spanyolországi hatósági vizsgálatok után. Ezt követően kezdődnek meg a villamos forgalomba helyezéséhez szükséges tesztek, valamint fék- és futáspróbák az 1-es és a 3-as villamos vonalán. Az első fecskét tavasszal és nyáron további példányok követik majd, az idei évben várhatóan 25 darab rövid (34 méteres) villamos érkezik Budapestre.

A sikeres teszteket követően az első CAF villamosok 2015 őszétől állnak forgalomba a budapesti villamosvonalakon. A rövidebb szerelvények a 3-as vonalára és a budai fonódó villamoshálózatra, azaz az Óbuda és Újbuda között a jövőben közlekedő 19-es és 61-es vonalára kerülnek majd. A mai Combino villamosoknál is valamivel hosszabb, 56 méteres szerelvények pedig az 1-es villamos vonalán járnak majd. Az első vonal, ahol az új járműveket kipróbálhatják az utasok, előreláthatóan a közelmúltban felújított, négy kerületet is érintő 3-as villamos vonala lesz.

Az új villamosok alacsonypadlósak, valamint előnyös műszaki megoldásuk, hogy az utasterükben nincsenek dobogón elhelyezett ülések. A rövid változat egyszerre 200 utast szállíthat 46 ülőhellyel. A hosszabbik típus 345 utas szállítására alkalmas 81 ülőhellyel. A járművek utastere légkondicionált, fűtött, fedélzeti utastájékoztató rendszerük a FUTÁR-ba lesz integrálva és kamerákkal is el lesz látva.