Áramszedős buszok lephetik el a világot

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.02.04. 12.00

Együttműködési megállapodást írt alá a Volvo és a Siemens elektromos-hibrid buszok gyártásáról. Nyáron jöhet a teljesen elektromos változat is.

A január végén megkötött egyezmény értelmében a Volvo elektromos-hibrid hajtású buszokat, míg a Siemens nagy teljesítményű (akár 300 kW-os) töltőoszlopokat szállít majd a jövendőbeli ügyfeleknek. Az együttműködés sikeres projektre épül, Hamburgban ugyanis decemberben állt forgalomba három darab elektromos-hibrid hajtású szóló autóbusz, melyek akkumulátorai percek alatt tölthetők fel a Siemens plug-in technológiájának köszönhetően.

Áramszedős, mégse villamos
A “plug-in hibrid” technológia lényege, hogy olyan akkumulátorokkal szerelik fel az autóbuszokat, melyek a tetőn található áramszedő sínek segítségével tölthetők fel. Ennek köszönhetően ezek az energiatárolók nemcsak a dízelmotor által, fékezéskor töltődnek, hanem külső energiaforrásból, a töltőoszlopok segítségével is tölthetőek.

A nagyobb tárolókapacitású, lítium-ionos akkumulátoroknak köszönhetően az autóbuszok akár 7-10 kilométert is képesek tiszta üzemmódban megtenni. A megoldás forradalmasíthatja a városi tömegközlekedést, ugyanis az elektromos-hibrid buszok mellett tisztán elektromos autóbuszok is forgalomba helyezhetők lesznek azokon a vonalakon, ahol már közlekednek ilyen, úgynevezett “plug-in hibrid” buszok. A Volvo által gyártott 7900-as modellben egyébként a 150 kilowatt összteljesítménnyel rendelkező elektromotorok mellett egy 5 literes dízelmotor dolgozik.

Jön a tisztán elektromos is
A két cég 2012 óta dolgozik együtt az elektormobilitás területén és a kapcsolatok szorosabbra fűzésével jelentős lépést tettek a tisztán elektromos, illetve elektromos-hibrid buszok töltő-infrastruktúrájának megteremtése felé. Az igazán nagy lépés az lesz persze, ha már nem kísérleti jelleggel fogják ezeket a buszokat használni, ahogy teszik ezt napjainkban Hamburgban. A Volvo eddig több mint 5 ezer hibrid üzemű autóbuszt értékesített, összesen 21 országba. Az első teljesen elektromos Volvo autóbuszt 2015 júniusában helyezik forgalomba, Göteborgban.

Kommentek

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.