Megizmosodott francia dömperek

Renault Truck K-széria

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.01.31. 12.00

A dömpereknek gyakran extrém körülmények között kell megállniuk a helyüket. A kényelem érdekében a Renault K-széria mostantól robotizált váltóval is kérhető.

A Renault Trucks 2013-ban újította meg közép- és nehézkategóriás teherautó-kínálatát az Euro 6-os norma életbelépése miatt. A teljes modellfrissítés a nehéz teherbírású, különösen nagy igénybevételnek kitett dömperváltozatokat is érintette. Az elsősorban az építőipar számára fejlesztett járműveket sajátos megoldásokkal kell alkalmassá tenni az extrém körülmények között történő munkavégzésre.

A nagyobb mechanikus ellenállás érdekében ezen járművek vázkerete, így a K-szériáé is jóval erősebb elemekből áll, emellett az alváz alsó részein található eszközöket  acél lemezekkel látják el,  melyek védőpajzsokként funkcionálnak. A megfelelő teherbírásért a dömpereket fél-elliptikus vagy parabolikus hátsó felfüggesztésekkel látják el, melyek 13 tonnától egészen 32 tonnáig terjedő terhelhetőséggel rendelkeznek.

A Renault bányadömpereket három részes, acél lökhárítókkal szerelik, ennek köszönhetően karbantartásuk kevésbé költségigényes. Egy ilyen nehéz teherbírású teherautónál az ilyen elemek olykor-olykor cserére szorulnak. A fényszórók megóvása érdekében a lámpatesteket pedig a lökhárítóba süllyesztették, hogy az nagyobb védelmet nyújtson az esetleges sérülések ellen. Ugyancsak a sérülések megelőzése érdekében a K-szériát acél gázolajtartályokkal szerelik.

A nagyobb kerekekkel, ezáltal pedig nagyobb hasmagassággal rendelkező K-szériát 11 literes, illetve 13 literes Renault-motorokkal gyártják. A kisebb változatnak 380-460 lóerő közötti variánsai vannak, míg a nagyobb teljesítményskálája 460-520 lóerő között található. A modellek megengedett össztömege 18-tól 50 tonnáig terjed, a megengedett szerelvény össztömeg pedig 40-120 tonna között van.

A K-szériát mostantól Optidriver Xtrem robotizalt váltóval szereli a francia cég. Ez az ultra-robusztus sebességváltó 6 részen bordázott behajtótengellyel rendelkezik 4 helyett, valamint speciális fogaskerekekkel, melyek mérete és hőkezelése növeli a robusztusságát. Vontatási kapacitása akár 120 tonna is lehet, speciális fokozatváltás- vezérléssel rendelkezik, ami folyamatosan igazodik a jármű terheléséhez egy érzékelő segítségével.

A K-szériát -40°C és +60°C között minden időjárási viszony mellett, extrém környezetben tesztelték, hogy megfeleljenek a tartóssági és robusztussági elvárásoknak. A fent említett fejlesztésekkel talán kiforrottabb és ellenállóbb lett a bányákban történő munkavégzésre. Ha megnézed ezt a videót a K-szériáról, garantáltan kedvet kapsz egy dömper vezetésére:

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.