Megizmosodott francia dömperek

Renault Truck K-széria

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.01.31. 12.00

A dömpereknek gyakran extrém körülmények között kell megállniuk a helyüket. A kényelem érdekében a Renault K-széria mostantól robotizált váltóval is kérhető.

A Renault Trucks 2013-ban újította meg közép- és nehézkategóriás teherautó-kínálatát az Euro 6-os norma életbelépése miatt. A teljes modellfrissítés a nehéz teherbírású, különösen nagy igénybevételnek kitett dömperváltozatokat is érintette. Az elsősorban az építőipar számára fejlesztett járműveket sajátos megoldásokkal kell alkalmassá tenni az extrém körülmények között történő munkavégzésre.

A nagyobb mechanikus ellenállás érdekében ezen járművek vázkerete, így a K-szériáé is jóval erősebb elemekből áll, emellett az alváz alsó részein található eszközöket  acél lemezekkel látják el,  melyek védőpajzsokként funkcionálnak. A megfelelő teherbírásért a dömpereket fél-elliptikus vagy parabolikus hátsó felfüggesztésekkel látják el, melyek 13 tonnától egészen 32 tonnáig terjedő terhelhetőséggel rendelkeznek.

A Renault bányadömpereket három részes, acél lökhárítókkal szerelik, ennek köszönhetően karbantartásuk kevésbé költségigényes. Egy ilyen nehéz teherbírású teherautónál az ilyen elemek olykor-olykor cserére szorulnak. A fényszórók megóvása érdekében a lámpatesteket pedig a lökhárítóba süllyesztették, hogy az nagyobb védelmet nyújtson az esetleges sérülések ellen. Ugyancsak a sérülések megelőzése érdekében a K-szériát acél gázolajtartályokkal szerelik.

A nagyobb kerekekkel, ezáltal pedig nagyobb hasmagassággal rendelkező K-szériát 11 literes, illetve 13 literes Renault-motorokkal gyártják. A kisebb változatnak 380-460 lóerő közötti variánsai vannak, míg a nagyobb teljesítményskálája 460-520 lóerő között található. A modellek megengedett össztömege 18-tól 50 tonnáig terjed, a megengedett szerelvény össztömeg pedig 40-120 tonna között van.

A K-szériát mostantól Optidriver Xtrem robotizalt váltóval szereli a francia cég. Ez az ultra-robusztus sebességváltó 6 részen bordázott behajtótengellyel rendelkezik 4 helyett, valamint speciális fogaskerekekkel, melyek mérete és hőkezelése növeli a robusztusságát. Vontatási kapacitása akár 120 tonna is lehet, speciális fokozatváltás- vezérléssel rendelkezik, ami folyamatosan igazodik a jármű terheléséhez egy érzékelő segítségével.

A K-szériát -40°C és +60°C között minden időjárási viszony mellett, extrém környezetben tesztelték, hogy megfeleljenek a tartóssági és robusztussági elvárásoknak. A fent említett fejlesztésekkel talán kiforrottabb és ellenállóbb lett a bányákban történő munkavégzésre. Ha megnézed ezt a videót a K-szériáról, garantáltan kedvet kapsz egy dömper vezetésére:

Kommentek

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

Forma-1: Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.