Megizmosodott francia dömperek

Renault Truck K-széria

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.01.31. 12.00

A dömpereknek gyakran extrém körülmények között kell megállniuk a helyüket. A kényelem érdekében a Renault K-széria mostantól robotizált váltóval is kérhető.

A Renault Trucks 2013-ban újította meg közép- és nehézkategóriás teherautó-kínálatát az Euro 6-os norma életbelépése miatt. A teljes modellfrissítés a nehéz teherbírású, különösen nagy igénybevételnek kitett dömperváltozatokat is érintette. Az elsősorban az építőipar számára fejlesztett járműveket sajátos megoldásokkal kell alkalmassá tenni az extrém körülmények között történő munkavégzésre.

A nagyobb mechanikus ellenállás érdekében ezen járművek vázkerete, így a K-szériáé is jóval erősebb elemekből áll, emellett az alváz alsó részein található eszközöket  acél lemezekkel látják el,  melyek védőpajzsokként funkcionálnak. A megfelelő teherbírásért a dömpereket fél-elliptikus vagy parabolikus hátsó felfüggesztésekkel látják el, melyek 13 tonnától egészen 32 tonnáig terjedő terhelhetőséggel rendelkeznek.

A Renault bányadömpereket három részes, acél lökhárítókkal szerelik, ennek köszönhetően karbantartásuk kevésbé költségigényes. Egy ilyen nehéz teherbírású teherautónál az ilyen elemek olykor-olykor cserére szorulnak. A fényszórók megóvása érdekében a lámpatesteket pedig a lökhárítóba süllyesztették, hogy az nagyobb védelmet nyújtson az esetleges sérülések ellen. Ugyancsak a sérülések megelőzése érdekében a K-szériát acél gázolajtartályokkal szerelik.

A nagyobb kerekekkel, ezáltal pedig nagyobb hasmagassággal rendelkező K-szériát 11 literes, illetve 13 literes Renault-motorokkal gyártják. A kisebb változatnak 380-460 lóerő közötti variánsai vannak, míg a nagyobb teljesítményskálája 460-520 lóerő között található. A modellek megengedett össztömege 18-tól 50 tonnáig terjed, a megengedett szerelvény össztömeg pedig 40-120 tonna között van.

A K-szériát mostantól Optidriver Xtrem robotizalt váltóval szereli a francia cég. Ez az ultra-robusztus sebességváltó 6 részen bordázott behajtótengellyel rendelkezik 4 helyett, valamint speciális fogaskerekekkel, melyek mérete és hőkezelése növeli a robusztusságát. Vontatási kapacitása akár 120 tonna is lehet, speciális fokozatváltás- vezérléssel rendelkezik, ami folyamatosan igazodik a jármű terheléséhez egy érzékelő segítségével.

A K-szériát -40°C és +60°C között minden időjárási viszony mellett, extrém környezetben tesztelték, hogy megfeleljenek a tartóssági és robusztussági elvárásoknak. A fent említett fejlesztésekkel talán kiforrottabb és ellenállóbb lett a bányákban történő munkavégzésre. Ha megnézed ezt a videót a K-szériáról, garantáltan kedvet kapsz egy dömper vezetésére:

Kommentek

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.