Noha a BKV naponta mintegy ezer darab autóbuszt ad ki forgalomba, most mégis 18 darab újabb jármű életre keltésére lehetnek büszkék. A projekt indulásától számítva ugyanis alig hét hónap elteltével forgalmi engedélyt kapott az utolsó új Ikarus V127 V2-es is. Mint ismeretes, első körben a BKV három darab Ikarust szerelt össze a Kelenföldi buszgarázsban, majd ezeket 15 darab autóbusz követte.

A flotta új tagjai a műszaki tartalmat illetően európai színvonalat képviselnek. Az alacsonypadlós, légkondicionált autóbuszokat korszerű, Euro 5-ös erőforrások hajtják. A 284 lóerős csúcsteljesítményű, 1055 Nm maximális forgatónyomatékkal rendelkező hathengeres dízelmotorok kiemelkedő dinamizmust biztosítanak az Ikarusok számára, hogy azok még teljes utasterheléssel is képesek legyenek felvenni a fővárosi forgalom ritmusát.

Az új Ikarus V127-es tágas és világos utastere. Remélhetőleg a budapesti utazóközönség sokáig megmarad megőrzi ilyen állapotban a járművet


A modern, takarékos dízelmotorokhoz hatsebességes automata nyomatékváltók társulnak, melyek a fokozatok kifinomult kapcsolásával nagymértékben hozzájárulnak az utasok komfortérzetének javításához. Az új autóbuszok környezet-tudatosságának köszönhetően a korábbi modelleknél olcsóbban üzemeltethetők, illetve – a nagy arányban hazai beszállítói körnek köszönhetően – kedvezően fenntarthatók.  A 12,7 méter hosszú járművek 29 ülő- és 40 állóhellyel összesen 69 utas szállítását teszik lehetővé, a második utasajtóhoz beépített rámpának, illetve az utastérben megfelelően kialakított helynek köszönhetően kerekesszékkel is biztonságos utazást tesznek lehetővé.

A BKV egyébként nemrég újabb tendert írt ki a házilag összeszerelhető buszok beszerezésére. A közbeszerzési eljárás határideje holnap jár le, ezt követően kiderülhet, hogy tovább bővülhet-e az új Ikarusok flottája Budapesten. Érdekesség, hogy a tavaly decemberben kiírt tenderen 10 szóló autóbuszt, valamint 5 midi busz beszerzésére kért ajánlatot a fővárosi cég.