Női kocsikat akarnak a pekingi metrón

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.01.27. 09.00

Csúcsidőszakban kizárólag nőket szállító metrókocsik beállítását kezdeményezték a pekingi népfront tagjai.

Csúcsidőszakban kizárólag nőket szállító metrókocsik beállítását kezdeményezték a pekingi népfront tagjai, ám a földalatti üzemeltetését felügyelő illetékesek egyelőre nem foglaltak állást a kérdésben. A kezdeményezést jegyző egyik férfi, Hsziao Ming-cseng, a népfront fővárosi bizottságának hétfőn befejeződött éves ülésén azzal érvelt, hogy ily módon jobban biztosítható lenne a nők tisztelete és védelme. Úgy vélte, hogy ezzel a nők szexuális zaklatásának is elejét lehetne venni a vonatokon.


Csou Cseng-jü, a pekingi önkormányzat közlekedésfelügyeletének igazgatója a Hszinhua hírügynökség kérdésére azt mondta, egyelőre nem terveznek effajta lépést, de álláspontja szerint a “női szakasz” beállítása összhangban van a közösségi közlekedés fejlődésének trendjével.

“A városi közlekedésnek sokszínű szolgáltatást kell nyújtania, s meg kell felelnie az utasok különböző kívánalmainak” – fogalmazott Csou.

Az első földalatti pályát a kínai fővárosban 1960-ban építették, védelmi célokat szolgált. A civil lakosság 1971 januárja óta utazhat metrón. Ma átlagosan 10 millió utast szállít, 2013-ban 3,2 milliárd ember utazott rajta, hatszor annyi, mint tíz évvel korábban.

Pekingben január közepén jelentették be, hogy átadtak egy újabb 27 kilométeres metrószakaszt, továbbá három másik vonalon is végeztek az aktuális bővítéssel. A fővárosi metróhálózat ezzel 527 kilométert tesz ki, 2014-ben 13 százalékot meghaladóan bővült. A szakma tervei szerint 2020-ra megduplázódhat a földalattivonalak hossza és elérheti az 1000 kilométert Pekingben.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.