Jövőre lesz 60 éve, hogy az ingolstadti Auto Union gyárban megkezdték a DKW Schnellaster névre keresztelt kisteherautó gyártását. Alapból kétütemű benzines erőforrással szerelték, de akár 7 lóerős villanymotorral is lehetett rendelni. Sajnos nem volt túlságosan népszerű a modell, hét év alatt durván 100 darab gurult le a gyártósorról. 
Főleg áramszolgáltató cégek vásárolták, de a megrendelések nagy része a Keleti-Fríz-szigetekről érkezett, ahol be voltak tiltva a belsőégésű motorral hajtott járművek.
Sajnos a só és az idő vasfoga nem tett jót az elektromos teherautóknak, összesen két példány élte meg az 59 éves kort, legalábbis ennyiről tudunk. Az egyiket egy rajongó hozta vissza a sírból, egy benzines modellből készítette el az elektromos változatot, a másiknak a felújításával pedig nemrég végzett az Audi-gyár. A feltámasztás több éven keresztül zajlott, a legnehezebb feladat a karosszéria helyreállítása volt. 
A képeken látható, 1956-os példány Wangerooge szigetén tengette hétköznapjait, ahonnan aztán az Audi megvásárolta. Lényegében több az újragyártott lemez a karosszérián, mint a gyári, de a világon egyedüli autóról beszélünk, nem igazán voltak utángyártott elemek a polcon. A ráfordított munka azonban megtérült, hiszen gyönyörű lett a DKW Schnellaster Elektro-Wagen, és még a TÜV-től is megkapta a hivatalos minősítést.
A 7 lóerős villanymotort fordulatszámát pedál helyett kézzel lehet növelni, végsebessége 40 km/óra. A 80 V-os feszültségű, összesen 200 amperóra kapacitású akkumulátor egyetlen feltöltéssel 80 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé.