A társaság nemrég kötötte meg az előszerződést az MAN-nel, mely a Lion’s City alacsonypadlós, városi modellel nyerte meg a tendert. A borsodi megyeszékhelyre ennek megfelelően a jövőben 40 szóló és 35 csuklós kivitelű, környezetbarát hajtással szerelt autóbusz érkezhet. A projekt teljes költségét a város finanszírozza, ugyanakkor Miskolc közel 30 százaléknyi állami támogatásra is számíthat abból az alapból, melyet új, sűrített földgázüzemű buszok vásárlására biztosítanak.

Mint ismeretes a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) évente 1,6 milliárdot fordít a gázüzemű autóbuszok beszerzésének támogatására. A vissza nem térítendő hozzájárulás mértéke szóló kivitelű járművek esetében maximum 18 millió forint, csuklós autóbuszoknál pedig legfeljebb 24 millió forint lehet. A támogatás kizárólag újonnan gyártott, alacsonypadlós autóbuszok vásárlásához igényelhető.

Ő lett a "Bus of the Year 2015" a városi kivitelű autóbuszok között

A buszok érkezésével egy időben a társaságnak ugyanannyi dízelüzemű járműtől kell megválnia, mint ahány alternatív hajtású változatot üzembe helyez. Ez persze nem lesz nehéz, hiszen a Miskolc Városi Közlekedési Zrt-nek egyelőre nincsenek CNG-vel hajtott buszai. A beszerzés tehát nem jelenti a város flottájának növelését, viszont annak átlagéletkora, károsanyag-kibocsátása, zajterhelése jelentősen csökkenhet majd, nem beszélve az utazási komfort javulásáról. A buszbeszerzés megvalósulása esetén ugyanis a társaság kiöregedett, 12-24 év közötti, nem alacsonypadlós járművei roncstelepre kerülhetnek.

A jelentős mennyiségre vonatkozó buszbeszerzéssel egy időben még a nyáron megnyílhat Magyarország legnagyobb kapacitású CNG töltőállomása az MVK telephelyével szemben. A tervek szerint pedig a jövőben hat töltőállmás létesülne Miskolcon a nagyobb cégek számára, de további két gázkút is tervbe van véve, amelyet kizárólag a város lakói használhatnának.

A nemzetközi újságírókból álló európai zsűri tavaly a német MAN Lion’s City CNG csuklós változatát, a GL-t választotta a “2015-ös Év buszának”.