Ez a busz biodízellel is elmegy

Scania Higer A30

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.01.23. 15.00

Bár egyesek idehaza temetik a biodízelt, ennek ellenére a Scania olyan busszal állt elő, amibe akár ilyen környezetbarát üzemanyagot is tankolhatunk.

Néhány napja adtunk hírt arról, hogy a Volánbusz svéd-kínai együttműködésben készülő buszokat vásárolt. Akkor még csak azt hittük, hogy Scania és a Higer együttműködése egyetlen típusra terjed ki, holott a valóság ennél izgalmasabb. Sőt, úgy néz ki, hogy ennél a típusnál sem kell félni a kínai összeszereléstől sem. Az A30-at a mindennapi, nehéz munkára tervezték, ennek megfelelően menetrend szerinti, vagy akár különjárati autóbuszként is használható. Utasterében akár 61 ülőhely is kialakítható, az üléseket pedig  két- vagy hárompontos biztonsági övekkel szerelik fel.

Az utasok poggyászainak elhelyezésére egy nyolc köbméteres csomagtartó áll rendelkezésre a padlólemez alatt. A komfortos utazás érdekében a buszt egyéni olvasólámpákkal, leszállásjelző gombokkal, valamint az ülések felett található kalaptartóval is rendelkezik. A beépített klímarendszer pedig nemcsak a légkondicionálást, hanem az állóhelyi fűtést is magában foglalja. A középső ajtónál lehetőség van kerekesszék mozgatásához alkalmas emelő beépítésére is. De a Scaniánál gondoltak a vezető komfortjára is, hiszen a sofőr ülése fűthető.

Az A30-ast Euro 6-os normáknak megfelelő motorokkal kínálja a Scania, melyek teljesítménye 250-360 lóerő között van. Az erőforrások között egyedülálló módon a 320 és 360 lóerős változatok 100 % biodízel üzemmódra is képesek, a környezettudatos tulajdonosok igényeit szem előtt tartva. A motorokhoz egy nyolcsebességes mechanikus, Scania Opticruise-zal szerelt automatizált sebességváltót kínálnak. Míg a Scania retarder és a ZF Ecolife automata váltó integrált rendszerrel opciósan rendelhető.

A biztonsági felszerelések között elektronikusan vezérelt blokkolásgátló fékrendszer, menetstabilizáló elektronika (ESP), kipörgésgátló, automata kipufogófék szerepel. A sofőr számára – a sebességváltót és a retardert is beleértve – szinten minden a kormányoszlopról irányítható. Nem kell tehát félni ettől a Kínában készülő svéd busztól sem, mert a jelek szerint a busz döntő mértékben európai részegységekkel készül.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.