Régi Ikarusra bukkantak Csehországban

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.01.21. 14.30

Viszonylag egyben lévő Ikarus került elő Csehországban. A csehek most a fejükbe vették, hogy felújítják a 630-ast.

Ha az ember régi, kedves ismerőstől kap e-mailt, az nagy öröm, de ha egy felújításra váró Ikarusról van szó benne, akkor még nagyobb. A Brnoi (vagy brünni) Technikai Múzeum munkatársa tegnap szólt, hogy nemrég vásároltak egy Ikarus 630-ast. Ez így önmagában még talán nem is lenne olyan nagy dolog, de hát Csehországban? Hogy került az oda? A hivatalos fáma szerint ugyanis az egykori Csehszlovákiába nem értékesítettek ebből a típusból, igaz a szomszédos Lengyelországba több mint százat is eladtak belőle.

Lehetséges, hogy elkószált darabról van szó, bár Brno, Csehország második legnagyobb városa inkább a szlovák és az osztrák határhoz van közel. A cseh férfi ugyanakkor arról is tájékoztatott, hogy ez már harmadik, ami náluk van és most már bíznak abban, hogy ebből a néhány darabból össze tudnak tenni egy működőkepés példányt. Persze a másik két Ikarus 630-as története is megér egy misét egyébként, ugyanis az egyiket egy Prága melletti településen fekvő hétvégi ház telkén találták, tíz évvel ezelőtt, a másikat pedig nem mesze Brno-tól, Týn nad Vltavou-ban. Az egyiket volt szerencsém látni, amikor látogatást tettem a múzeum titkos telephelyén.

Egy másik cseh Ikarus 630-as, melyet méhkaptárok tárolására használtak egy időben

A harmadik, ominózus példányt egy gyűjtőtől vásárolták, akinek ráadásul 5-6 darab Ikarus 620-asa és 630-asa is van. Eredetéről nem sokat tudni, annyi bizonyos, hogy 1967-ben gyártották és az 1207-es számot viselte. Az eredetileg kék-sárga színű fényezést viselő járműben egy eredeti Csepel D614-es motor van, azonban több alkatrész is hiányzik belőle. A múzeum bízik abban, hogy magyarországi partnerek segítéségével sikerült legalább egy példányt megmenteni az utókornak. Jelen pillanatban például ép hátsó és elülső lámpák után kutatnak, de szükség lenne eredeti belső lámpákra is, valamint nem kis munkát fog jelenteni a belső burkolatok helyreállítása számukra.

Viszonylag épen maradt a vezető környezete, persze lesz itt munka bőven

A felújításból a vezess.hu oly módon kiveszi a részét, hogy közvetít a magyar partnerek és a múzeum között, ezért arra kérjük kedves olvasóinkat, hogy juttassák el magazinunkhoz azon szakemberek, cégek elérhetőségeit, akik korábban már részt vettek idehaza Ikarus 630-as, vagy esetleg 620-as modell felújításában. Korabeli fotókat is szívesen fogadunk!

Kommentek

  • Tomasino

    Az egykori Csehszlovákia több mint 1200 db Ikarus 630-ast vett (többféle kivitelben), ezzel az NDK és a hazai piac után a típus harmadik legnagyobb vásárlója volt.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.