Takarékos, mégis többe kerül

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.01.18. 12.00

Forgalomba állt az első budapesti hibrid csuklóspolszki. Bár kevesebbet fogyaszt, mégis többe kerül a fővárosnak.

Tegnap forgalomba állt az első vadonatúj dízel-elektromos hajtású hibrid autóbusz a 7-es busz vonalán. Az új Volvo 7900A a Budapesten már jól ismert 7700A utódtípusa, mely 2012-es bemutatása óta továbbra is népszerű városi autóbusznak számít Európában. A 7900A dízelmotoros változataiból 53 darab jelenleg is közlekedik a budapesti agglomerációs vonalakon, a BKK szerint hamar megszerették ezeket a buszokat az utasok.

A szombat óta utasokat szállító bilikék csuklós Volvót hamarosan újabb járművek követik, hiszen a BKK alvállalkozójaként tevékenykedő T&J Kft. összesen 28 darabot vásárolt ebből a típusból. A Volvo 7900A-as modell külsőre teljesen megegyezik az agglomerációban közlekedő példányokkal, ennek megfelelően utasterében jellemzően túlcsordulnak a szürke-világos kék árnyalatok. A most forgalomba állt csuklós úgynevezett “párhuzamos technológiát” alkalmaz, melyben a jármű hajtásához az elektromos- és a dízelmotort együttesen, vagy akár külön-külön is igénybe lehet venni.

A környezetbarát technológiával szerelt autóbusz egyik legfőbb előnye, hogy 15-20 kilométer/órás sebességig tisztán elektromos hajtással közlekedhet, melynek köszönhetően zajtalanul és füstmentesen indulhat el a megállókból. Ahogy a hasonló technikát alkalmazó buszoknál, úgy ez a jármű is akkumulátorokban tárolja el a fékezéskor felszabaduló energia egy részét. A négyajtós buszokban 11 kamera pásztázza az utasteret, valamint a jármű környezetét, a fedélzeti FUTÁR-egységgel pedig bekapcsolódhat a főváros vérkeringésébe. A modellt korábban a vezess.hu is megnézte, a részletes bemutatás ezen a linken érhető el.

Bár a 28 új hibrid busz elviekben kevesebb üzemanyagot fogyaszt, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint a járművek üzemeltetése többe fog kerülni a BKK-nak. A VEKE értesülései alapján ugyanis ezekért a buszokért kilométerenként 1000 Forintot fog fizetni a főváros közlekedésszervezője, míg a teljesen hasonló kivitelű, Euro 6-os dízelmotorral szerelt alvállalkozós Mercedesek, Volvók és MAN-ek kilométerenként “csak” 700-800 Forintotba kerülnek a BKK-nak.

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.