Új modellekhez nyúlt hozzá a DAF

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.01.16. 16.00

Bár az eindhoveni gyártó már túl van Euro 6-os modellpalettájának bevezetésén, azért erre az évre sem hagyja érintetlenül egyes modelljeit.

A holland gyártó többek között növelte a Paccar motorok teljesítményét, melyek Közép-Európában nemcsak a DAF nyergesvontatóiból, hanem immáron a cseh Tatra gyártmányaiból is ismertek lehetnek a felhasználók számára. Az újdonságok között van az Eco-mód is, emellett a DAF új légterelőkkel és sárvédőkkel látja el a kamionokat. De vegyük sorjában, milyen változások várhatók a DAF-tól idén.

Nagyobb égés
A hollandok elsősorban nagy szériában gyártott Paccar MX-11-es és az MX-13-as motorok teljesítményét javították. A 10,8 literes MX-11-es erőforrást ettől az évtől kezdve továbbfejlesztett olajkezelési rendszerrel gyártják. Az újrafejlesztett égéstérnek, valamint a megújult üzemanyag-befecskendezésnek köszönhetően hatékonyabb égést biztosíthat.

A 12,9 literes MX-13-as motor pedig új turbófeltöltést kapott, így javult az áramlás, az új vezérműtengely pedig optimálisabb szelepvezérlést biztosít. A gyártó ígérete szerint ezen fejlesztéseknek köszönhetően akár két százalékkal is gazdaságosabban üzemeltethetők az erőforrások. A multi-pulse befecskendezésnek köszönhetően pedig a motorok még halkabban járnak, mint eddig. Emellett a mérnökök növelték a motorfék teljesítményét is, mely így 20 százalékkal nagyobb (360 kW 2000 ford/perc mellett) elődjéhez képest.
 
Gazdaságos, mégsem Tesco
Az új Eco-mód a DAF-nál ugyan újdonság, de eddig már több gyártó is kínált ilyen vezetési opciót. A rendszer aktiválásával az első tizenegy sebesség esetén 10 százalékkal csökkenthető a motornyomaték, illetve használatával a napi üzemanyag-fogyasztás 1 százalékkal kevesebb lesz. Ugyancsak a hatékonyabb gázolaj-felhasználást segíti a prediktív sebességtartás, mely CF és az XF modelleknél áll rendelkezésre. Ez a vezetéstámogató rendszer a GPS segítségével előre kalkulálja a következő 1-2 kilométer során várható vezetési körülményeket. Ennek megfelelően meghatározza a megfelelő sebességet, a prediktív sebességváltás pedig kiválasztja a megfelelő fokozatot.

A mérnökök javították a Paccar motorok teljesítményét

Az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében a DAF új légterelőket és sárvédőket is fejlesztett ki egyes modellekhez. Az alvófülkével ellátott Euro 6-os CF modellhez olyan új aerodinamikai megoldást kínálnak, amely egy 10 centimétererrel magasabb tetőlégterelőt és egy 2,55 m átmérőjű sárvédőt tartalmaz, így pedig mindössze 5 centiméteres rést hagy a vontató és a pótkocsi között. Kimondottan a Low Deck járművek számra lett kifejlesztve egy új tetőlégterelő is, amely a 4 méter magas utánfutókhoz állítható.

Szintén újdonság, hogy a sofőr számára ezentúl megjelennek a központi információs kijelzőn, ezáltal a sofőr könnyen áttekintheti a megtett utat és a sebességet, így kerülve el az esetleges szabályszegéseket. A kijelzőn megjelenik a következő szervizellenőrzés közelgő ideje is, ezért az üzemeltetőnek amiatt sem kell aggódnia.

Kommentek

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.