A holland gyártó többek között növelte a Paccar motorok teljesítményét, melyek Közép-Európában nemcsak a DAF nyergesvontatóiból, hanem immáron a cseh Tatra gyártmányaiból is ismertek lehetnek a felhasználók számára. Az újdonságok között van az Eco-mód is, emellett a DAF új légterelőkkel és sárvédőkkel látja el a kamionokat. De vegyük sorjában, milyen változások várhatók a DAF-tól idén.

Nagyobb égés
A hollandok elsősorban nagy szériában gyártott Paccar MX-11-es és az MX-13-as motorok teljesítményét javították. A 10,8 literes MX-11-es erőforrást ettől az évtől kezdve továbbfejlesztett olajkezelési rendszerrel gyártják. Az újrafejlesztett égéstérnek, valamint a megújult üzemanyag-befecskendezésnek köszönhetően hatékonyabb égést biztosíthat.

A 12,9 literes MX-13-as motor pedig új turbófeltöltést kapott, így javult az áramlás, az új vezérműtengely pedig optimálisabb szelepvezérlést biztosít. A gyártó ígérete szerint ezen fejlesztéseknek köszönhetően akár két százalékkal is gazdaságosabban üzemeltethetők az erőforrások. A multi-pulse befecskendezésnek köszönhetően pedig a motorok még halkabban járnak, mint eddig. Emellett a mérnökök növelték a motorfék teljesítményét is, mely így 20 százalékkal nagyobb (360 kW 2000 ford/perc mellett) elődjéhez képest.
 
Gazdaságos, mégsem Tesco
Az új Eco-mód a DAF-nál ugyan újdonság, de eddig már több gyártó is kínált ilyen vezetési opciót. A rendszer aktiválásával az első tizenegy sebesség esetén 10 százalékkal csökkenthető a motornyomaték, illetve használatával a napi üzemanyag-fogyasztás 1 százalékkal kevesebb lesz. Ugyancsak a hatékonyabb gázolaj-felhasználást segíti a prediktív sebességtartás, mely CF és az XF modelleknél áll rendelkezésre. Ez a vezetéstámogató rendszer a GPS segítségével előre kalkulálja a következő 1-2 kilométer során várható vezetési körülményeket. Ennek megfelelően meghatározza a megfelelő sebességet, a prediktív sebességváltás pedig kiválasztja a megfelelő fokozatot.

A mérnökök javították a Paccar motorok teljesítményét

Az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében a DAF új légterelőket és sárvédőket is fejlesztett ki egyes modellekhez. Az alvófülkével ellátott Euro 6-os CF modellhez olyan új aerodinamikai megoldást kínálnak, amely egy 10 centimétererrel magasabb tetőlégterelőt és egy 2,55 m átmérőjű sárvédőt tartalmaz, így pedig mindössze 5 centiméteres rést hagy a vontató és a pótkocsi között. Kimondottan a Low Deck járművek számra lett kifejlesztve egy új tetőlégterelő is, amely a 4 méter magas utánfutókhoz állítható.

Szintén újdonság, hogy a sofőr számára ezentúl megjelennek a központi információs kijelzőn, ezáltal a sofőr könnyen áttekintheti a megtett utat és a sebességet, így kerülve el az esetleges szabályszegéseket. A kijelzőn megjelenik a következő szervizellenőrzés közelgő ideje is, ezért az üzemeltetőnek amiatt sem kell aggódnia.