A műtrágyaszállítást is lehet élvezni

DAF CF 460 Euro 6

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.01.13. 12.00

Legalábbis azokkal a DAF CF nyergesvontatókkal, melyeket nemrég állított forgalomba egy magyarországi vállalkozás.

A Bige Holding cégcsoporthoz tartozó Nitrogénművek Zrt. vezetése egyszer csak úgy döntött, hogy saját hatáskörben végzi a műtrágya-kiszállítását a magyarországi ügyfeleknek. Ennek érdekében a cégcsoport 114 darab új DAF CF 460 típusú, Euro 6-os nyergesvontatót és 126 új Schwarzmüller függönyponyvás, billenőfelépítményes, illetve tartályos félpótkocsit szerzett be.

Hazánk egyik meghatározó szereplője a Genezis márkanév alatt a január és április közötti főszezonban naponta 8-7 ezer tonna műtrágyát szállít ki. Mindez jól tükrözi, miért van szükség ennyi új kamionra, ezért nem meglepő, hogy a  bérelt járművek helyett a cég saját flotta vásárlása mellett döntött.

A 114 darab egyforma, CF 460 nyergesvontatóra speciális hidraulikarendszer is került, hogy univerzálisan alkalmazhatók legyenek a billenő-felépítményes félpótkocsikhoz. A héttonnás saját tömegű járművekhez 126 darab Scharzmüller gyártmányú félpótkocsit is vásároltak, amelyek között van 52 darab szuperkönnyű, 5,2 tonna saját tömegű függönyponyvás modell, valamint 50  darab nagy térfogatú, alumínium-felépítményű billencses kivitelű is, melyet egyedi oldalfalajtókkal láttak el az uszályok rakodása érdekében. A maradék 24 pedig tartályos kivitel. Ennek megfelelően a szerelvények 27,3 tonna rakományt szállíthatnak a szokásos 24-25 tonnával szemben, ami jelentős előny a tömegáru szállításakor.

A kamionok éves futásteljesítménye várhatóan százezer kilométer lesz, figyelembe véve a sok rakodással járó belföldi alkalmazást. A DAF nyergesvontatókat öt évig tervezik használni. A járművekhez a WebEye szolgáltatását is igénybe veszik, amely többek között a digitális tachográf adatainak letöltésével, a vezetési és pihenési idők felügyeletével, a telematikai rendszer révén a gépkocsivezetők teljesítményének kiértékelésével, valamint az elektronikus útdíjbevallással teszi egyszerűbbé, illetve hatékonyabbá az üzemeltetést.

A kamionok vonulásáról felvétel is készült, ami itt tekinthető meg:

Kommentek

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.