A szervezők biztonsági okokból törölték a mauritániai terepre tervezett szelektív szakaszt. A rettegett dűnék országában délutánra olyan sűrűvé vált a por koncentrációja a levegőben, hogy a látási viszonyok drasztikusan romlottak, emiatt pedig a versenyirányítást, valamint a viadalt felügyelő helikopterek nem kaptak felszállási engedélyt. Mivel a biztonság nem lett volna garantált, a szervezők nem adtak engedélyt a szakasz megkezdésére, így a mezőny közúton gördült el a táborig.

A mauritániai határátlépés mindig, minden afrikai autóverseny Achilles-sarka volt és igaz ez az Africa Eco Race-re is. Míg Marokkó ezen a téren jelentősen fejlődött az utóbbi években, addig a túlsó oldalon ezúttal is többórás várakozás, papírozás fogadta a mezőnyt. Kinek hamarabb, kinek később sikerült túljutnia a zsongáson, a Chamiban záruló 177 kilométeres első mauritániai szakaszról azonban le kellett mondani.
 
Természetesen sajnáljuk, hogy lefújták a szakaszt, mert szerettünk volna versenyezni. A pihenőnapon tartott eligazításon a versenyigazgató ugyanakkor arról számolt be, hogy ez a szakasz ugyanolyan gyors, tempós lesz, mint tavaly volt, mi pedig az utolsó marokkói szakaszon azt tapasztaltuk, hogy a kényszerű váltócserénk után a Scania végsebessége csökkent, így nem is lett volna kedvező számunkra a mai menet” – jegyezte meg a Qualisport pilótája, Kovács Miklós.

Nem igazán akar előbújni a Scania végsebessége

Mint ismeretes, az első öt szelektív szakasz, illetve két defekt és a váltócsere után a Qualisport a kilenc indulóval elrajtolt kamionos kategóriában a nyolcadik helyre csúszott vissza. A versenykamionok abszolút értékelését a Kamaz gyári csapatának pilótája, Anton Sibalov vezeti a cseh Tomecek, valamint saját csapat- és honfitársa, a metángáz-hajtású Kamazt vezető Szergej Kuprijanov előtt.
Ma Azougi lesz az idei 2015-ös Africa Eco Race mezőnyének célállomása, ahová egy több mint 400 kilométeres, kihívásokkal gazdagon fűszerezett szelektív szakaszon jutnak majd el.