Kelendő az európai Kamaz

Kamaz 5490

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.12.25. 12.00

Jó lesz megtanulni a Kamaz nyergesvontatójának a típusszámát, mert nagyon úgy néz ki, hogy beválik.

Persze komoly sikerekről egyelőre csak Oroszországban lehet beszámolni. A Kamaz 5490-es sorozatgyártása tavaly októberben kezdődött, egy hónappal később már öt darab készült belőle. Az eltelt egy év alatt pedig egyre több orosz üzemeltető választása esett erre a típusra, ami már csak azért is nagy siker, mert jelenleg az oroszországi regionális áruszállításban dolgozó járművek több mint 70 százaléka európai gyártmányú. Igaz, túlnyomó részük 15 évnél is idősebb.

Az orosz gyártó az egyik legnagyobb fuvarozási céggel, a Nyizsnyij Novgorod-i ITECO logisztikai vállalattal kötött szerződést 50 darab Kamaz 5490-es leszállítására. Bár a most megrendelt nyergesvonatók Oroszországban készülnek majd, jóformán a teljes hajtáslánc és egyes részegységek is Európából érkeznek. A 5490-es fülkéje ugyanis a Mercedes-Benz Axor modelltől származik, míg a hathengeres, 428 lóerős, OM 457 LA típusú motor szintén a német gyártó terméke, mely az Euro 5-ös kibocsátási normákat teljesíti.  

Az oroszok a típushoz ugyancsak kétféle, ZF-gyártmányú Astronic, valamint Ecosplit típusú váltót kínálnak, a fékeket pedig az oroszországi Knorr-Bremse szállítja a járművekhez. A sofőrök komfortérzetéről a légkondicionáló, valamint a fűthető vezetőülések gondoskodnak. A járműveket emellett elektromos vezérlésű légrugós kerékfelfüggesztésekkel (ECAS) látják el. Mindamellett az 5490-es fejlett biztonsági megoldásokkal rendelkezik, ugyanis megtalálható benne az elektronikusan vezérelt fékrendszer (EBS), valamint a pályaelhagyásos balesetek megelőzésére kifejlesztett ESP is.

Az új Kamaz nyergesvontatók a gyártó szerint alacsonyabb üzemeltetési költségekkel tarthatók fenn európai társaiknál. Az 5490-es  egy kilométerre vetített költségigénye 16 rubel. Míg a tonnára számolt fenntartási összeg 65 kopejka körül van és ugyanez az adat az európai gyártmányoknál 90 kopejkától 1,6 rubelig terjed. Az 5490-est idén a legjobb haszonjárműnek választották Oroszországban.

Kommentek

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelem részére. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.