Kelendő az európai Kamaz

Kamaz 5490

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.12.25. 12.00

Jó lesz megtanulni a Kamaz nyergesvontatójának a típusszámát, mert nagyon úgy néz ki, hogy beválik.

Persze komoly sikerekről egyelőre csak Oroszországban lehet beszámolni. A Kamaz 5490-es sorozatgyártása tavaly októberben kezdődött, egy hónappal később már öt darab készült belőle. Az eltelt egy év alatt pedig egyre több orosz üzemeltető választása esett erre a típusra, ami már csak azért is nagy siker, mert jelenleg az oroszországi regionális áruszállításban dolgozó járművek több mint 70 százaléka európai gyártmányú. Igaz, túlnyomó részük 15 évnél is idősebb.

Az orosz gyártó az egyik legnagyobb fuvarozási céggel, a Nyizsnyij Novgorod-i ITECO logisztikai vállalattal kötött szerződést 50 darab Kamaz 5490-es leszállítására. Bár a most megrendelt nyergesvonatók Oroszországban készülnek majd, jóformán a teljes hajtáslánc és egyes részegységek is Európából érkeznek. A 5490-es fülkéje ugyanis a Mercedes-Benz Axor modelltől származik, míg a hathengeres, 428 lóerős, OM 457 LA típusú motor szintén a német gyártó terméke, mely az Euro 5-ös kibocsátási normákat teljesíti.  

Az oroszok a típushoz ugyancsak kétféle, ZF-gyártmányú Astronic, valamint Ecosplit típusú váltót kínálnak, a fékeket pedig az oroszországi Knorr-Bremse szállítja a járművekhez. A sofőrök komfortérzetéről a légkondicionáló, valamint a fűthető vezetőülések gondoskodnak. A járműveket emellett elektromos vezérlésű légrugós kerékfelfüggesztésekkel (ECAS) látják el. Mindamellett az 5490-es fejlett biztonsági megoldásokkal rendelkezik, ugyanis megtalálható benne az elektronikusan vezérelt fékrendszer (EBS), valamint a pályaelhagyásos balesetek megelőzésére kifejlesztett ESP is.

Az új Kamaz nyergesvontatók a gyártó szerint alacsonyabb üzemeltetési költségekkel tarthatók fenn európai társaiknál. Az 5490-es  egy kilométerre vetített költségigénye 16 rubel. Míg a tonnára számolt fenntartási összeg 65 kopejka körül van és ugyanez az adat az európai gyártmányoknál 90 kopejkától 1,6 rubelig terjed. Az 5490-est idén a legjobb haszonjárműnek választották Oroszországban.

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.