Kelendő az európai Kamaz

Kamaz 5490

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.12.25. 12.00

Jó lesz megtanulni a Kamaz nyergesvontatójának a típusszámát, mert nagyon úgy néz ki, hogy beválik.

Persze komoly sikerekről egyelőre csak Oroszországban lehet beszámolni. A Kamaz 5490-es sorozatgyártása tavaly októberben kezdődött, egy hónappal később már öt darab készült belőle. Az eltelt egy év alatt pedig egyre több orosz üzemeltető választása esett erre a típusra, ami már csak azért is nagy siker, mert jelenleg az oroszországi regionális áruszállításban dolgozó járművek több mint 70 százaléka európai gyártmányú. Igaz, túlnyomó részük 15 évnél is idősebb.

Az orosz gyártó az egyik legnagyobb fuvarozási céggel, a Nyizsnyij Novgorod-i ITECO logisztikai vállalattal kötött szerződést 50 darab Kamaz 5490-es leszállítására. Bár a most megrendelt nyergesvonatók Oroszországban készülnek majd, jóformán a teljes hajtáslánc és egyes részegységek is Európából érkeznek. A 5490-es fülkéje ugyanis a Mercedes-Benz Axor modelltől származik, míg a hathengeres, 428 lóerős, OM 457 LA típusú motor szintén a német gyártó terméke, mely az Euro 5-ös kibocsátási normákat teljesíti.  

Az oroszok a típushoz ugyancsak kétféle, ZF-gyártmányú Astronic, valamint Ecosplit típusú váltót kínálnak, a fékeket pedig az oroszországi Knorr-Bremse szállítja a járművekhez. A sofőrök komfortérzetéről a légkondicionáló, valamint a fűthető vezetőülések gondoskodnak. A járműveket emellett elektromos vezérlésű légrugós kerékfelfüggesztésekkel (ECAS) látják el. Mindamellett az 5490-es fejlett biztonsági megoldásokkal rendelkezik, ugyanis megtalálható benne az elektronikusan vezérelt fékrendszer (EBS), valamint a pályaelhagyásos balesetek megelőzésére kifejlesztett ESP is.

Az új Kamaz nyergesvontatók a gyártó szerint alacsonyabb üzemeltetési költségekkel tarthatók fenn európai társaiknál. Az 5490-es  egy kilométerre vetített költségigénye 16 rubel. Míg a tonnára számolt fenntartási összeg 65 kopejka körül van és ugyanez az adat az európai gyártmányoknál 90 kopejkától 1,6 rubelig terjed. Az 5490-est idén a legjobb haszonjárműnek választották Oroszországban.

Kommentek

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.