Az amerikai szesztilalom idején épített hálóbuszokról aligha lehet elképzelni, hogy valaha is szállítottak utasokat. Pedig egyes példányok gyakran az egész USA-t átszelték, de akadt olyan is, amelyik New Yorkból egészen Seattle-ig közlekedett. Az első Duplex Nite Coach 1928-ban készült el, és egyik legszembetűnőbb ismertetőjegye a magas vezetőállás volt. Ez annyit jelentett, hogy a mai emeletes buszokkal ellentétben a vezető munkahelye nem az alsó szinten, hanem a felsőn volt, ennek köszönhetően elölről semmi sem utalt arra, hogy emeletes busszal van dolga az utasnak. Mindamellett a jármű formaterve kissé “óriásbusz” érzetét keltette, mivel hűtőrács meglehetősen nagy volt.

Áramvonalas formaterv
Az első példányt “Alsacia” névre keresztelték és összesen 53 utas szállítására volt alkalmas, bár hálóbuszként alkalmazva ennél jóval kevesebben utazhattak rajta. A jármű legfőbb jellegzetessége a lapos tető volt, melynek íve egészen a leghátsó, alsó szinten lévő kabinig húzódott. A későbbi gyártmányoknál ezt az áramvonalasított megoldást elhagyták, mert az utolsó alsó kabin fölé építettek egy csomagtartót.

A Duplex Nite Coachokat a Pickwick gyártotta, de egyes korabeli információk szerint a buszok összeszerelésében a Columbia Coach Works is részt vett. Az első szériából négy darab készült (egyes források szerint öt) és a járművek olyan futurisztikus formavilágot képviseltek, melyet a versenytársak csak az 1930-as évek végén kezdtek el alkalmazni buszaikon. A gyártó nem ült sokáig a babérjain, ugyanis 1933-ban egy teljesen új változatot mutatott be.


Inkább a kenyértartó
A megújult modell már sokkal inkább a kenyértartókra emlékeztette az amerikaiakat, mivel megnövelt méreteinek köszönhetően kockaformája volt. Ebből már lényegesen több példány készült, ugyanis tíz darabot a Pacific Greyhound Line, nyolc darabot pedig a Wren’s Columbia Pacific Line vásárolt meg. Sőt egyes források szerint összesen 38 darabot gyártottak a második változatból. A Columbia Pacific 1935-ben tönkrement és a néhány éves hálóbuszok új üzemeltetőkhöz kerültek, mivel a társaság új tulajdonosa nem tartott igényt ezekre az autóbuszokra.

A Pickwick Duplex Nite Coachok felszereltsége rendkívül gazdag volt, hiszen a kényelmes hálókabinok mellett mini konyhát és fürdőszobát is kialakítottak bennük. A járművek alsó szintjén főként hálóhelyek várták az utasokat, míg a felső szinten olyan kétszemélyes helyiségek voltak, melyek üléseiből könnyedén hálóágy volt kihajtható egy hosszabb utazásra. Emellett ezek mindegyikében beépített mosogató és termosz volt. A kabinok megfelelő szellőzéséről a busz oldalában található ökörszem-ablakos szellőzők gondoskodtak.

Múlt ködébe veszve
A Pickwick Duplexekből nem maradt fenn működőképes példány, ettől függetlenül ezek a járművek egyedülállók voltak a maguk idejében, hiszen példátlan luxust és kényelmet képviseltek az USA-ban és a világon egyaránt.