Nem tudják megállítani az ÁFA-csalókat

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.12.22. 12.00

Nem szorítja vissza az ÁFA-csalásokat, viszont hatalmas károkat okoz a gazdaságnak és a környezetnek az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKAER).

A fenti álláspont a Levegő Munkacsoport által Varga Mihály, nemzetgazdasági miniszternek írt levélből származik. Az EAKER-t január elsejével tervezi bevezetni a kormány. A szervezet szerint ez elhamarkodott lépés lenne. A rendszer célja az, hogy visszaszorítsák az ÁFA-csalásokat, mivel azok jelentős bevételtől fosztják meg a költségvetést, ezért kevesebb forrás jut olyan területekre, mint például az egészségügy, vagy a környezetvédelem.

Az ÁFA-csalások elkövetéséhez emellett jelentős kamion forgalom is kapcsolódik, ami súlyosan szennyezi a környezetet és rontja az utak állapotát. Egyes adatok szerint több százmilliárd Forintot tesznek zsebre egyes bűnözői körök, melyet nagyrészt importált luxus termékekre, illetve a környezetet súlyosan szennyező tevékenységekre fordítanak.

A Levegő Munkacsoport szerint az EAKER jelenlegi formájában alkalmatlan az ÁFA-csalások kiszűrésére, sőt azok 96 százaléka a rendszer bevezetését követően is megmarad majd. Az EAKER ugyanakkor olyan hatalmas adminisztratív terhekkel sújtaná a fuvarozókat, hogy azok képtelenek lesznek árut szállítani, ami miatt bezárhatnak egyes boltok és leállhatnak bizonyos gyárak. A szállítmányozásban érdekelt másik lehetősége az lehet, hogy az árut kisebb teherautókra rakják, mivel a 3,5 tonna alatti teherautók nem esnek az EKAER hatálya alá. Ebben az esetben viszont jelentősen megnövekedne a közúti forgalom, emiatt több dugó lenne és erősebb lenne a légszennyezés is.

Az EKAER-t úgy vezetnék be, hogy előtte nem adtak lehetőséget az érintetteknek az érdemi véleménynyilvánításra. A Levegő Munkacsoport ezért azt kéri a nemzetgazdasági minisztertől, hogy a rendszert csak megfelelő szakmai konzultáció és a szükséges módosításokat követően vezessék be, elegendő időt adva a vállalkozásoknak a felkészülésre.

Az EAKER-t egyébként a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) is kritizálta, mivel még mindig nincs meg a megfelelő felhasználó felület és maga a rendszer sincs kész. Az MFKE ezért bevezetésének elhalasztását javasolta a kormánynak és további konzultációkat kezdeményeztek.

Kommentek

  • kocogok

    Valójában nem is akarják megállítani, mert akkor ők is elesnének a zsebekbe csúsztatástól!
    Méghogy nálunk nincs korrupció?
    Állami szinte űzik saját zsebükre!

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.