London elektromosra vált

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.12.18. 12.00

Forgalomba álltak a második legnagyobb magyar város, London legújabb büszkeségei. Az elektromos buszok akár két óra alatt teljesen feltölthetőek.

Az elektromos buszok elterjedését eddig két tényező hátráltatta: a lassú töltés és a gyenge akkumulátorok. És akkor az árról még nem is beszéltünk. Úgy tűnik azonban, hogy az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően elhárulhatnak az utolsó akadályok a null-emissziós hajtással rendelkező városi buszok elterjedése előtt.

A nemrég forgalomba állított két új Optare MetroCity akkumulátorai hagyományos módszerrel öt óra alatt, míg gyorstöltővel akár két óra alatt is feltölthetők. Sőt, az Arriva által vásárolt tűzpiros, alacsonypadlós buszok egyetlen feltöltéssel akár 150 kilométer megtételére is alkalmasak, ami kifejezetten jónak számít.

Az új járművek az angol főváros külső kerületében, Croydonban közlekednek egy olyan vonalon, ahol megközelítőleg 4700 utas utazik naponta. A MetroCityn 25 ülőhely és 43 állóhely található, hajtásáról pedig 150 kilowattos Magtec P144-es elektromos motor gondoskodik, mely 2650-res fordulatszámon legfeljebb 2380 newtonméteres nyomaték leadására képes.

Londonban kifejezett cél egy úgynevezett null-emissziós zóna kialakítása 2020-ig. Ennek érdekében a brit főváros nemrég vezeték nélkül tölthető dízel-elektromos buszokat vásárolt. Emellett idén hat darab tisztán elektromos hajtású buszt állított forgalomba, ezeket követte most ez a két Optare. Jelenleg 800 hibrid van forgalomban nap mint nap London utcáin, melyek között szép számmal vannak új Routemasterek is. A tervek szerint 2016-ra 1700 darab hibrid üzemű busz rója majd a metropolisz útjait, mely a teljes járműpark 20 százalékát teszi ki.

Kommentek

  • szaboata

    Úgy tudtam,hogy a második legnagyobb magyar város Bukarest.Legalábbis ’90 előtt.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.