A már meglévő 3 darab Ikarus V127 V2 típusú, PKD-konstrukcióban (partially knocked down kit) – azaz részegységenként leszállítva és saját műhelyében végszerelve – beszerzett jármű mellé újabb 15 darab alacsonypadlós Ikarus busz áll forgalomba. A buszok összeszerelését, fényezését és üzemeltetését is a BKV végzi, melynek köszönhetően előállításuk költséghatékonyabb, mint más gyártóktól vásárolt járművek. Az újabb adag Ikarusból 4 darab már novemberben forgalomba állt, 5 darab levizsgázott és további 6 darab kocsitest még gyártás alatt van.
A V127 V2 típusú Ikarusokról pozitív véleménnyel vannak mind az utasok, mind pedig a buszsofőrök. A buszok a szigorú károsanyag-kibocsátási szabályoknak is megfelelnek a főváros élhetőbb környezetének biztosításáért, mindemellett az alacsonypadlós kialakítás biztosítja az akadálymentes közlekedést. Emellett a belső tér kialakítása és klimatizálása igazodik a budapesti utazóközönség igényeihez.

A PKD-konstrukcióban készülő új Ikarusok mintegy 12 százalékkal költséghatékonyabban készülnek el egy komplett jármű vásárlásához képest. Ugyanakkor számos előnyt is hordoz ez az alternatíva, hiszen a járművek kialakítása teljes mértékben a fővárosi utasigényekre szabható. A gyártásban résztvevők pedig olyan tapasztalatokkal gazdagodnak, amelyekkel nem csak a későbbi karbantartásra készülnek fel, de az új technológiákat elsajátítva más típusoknál is alkalmazható tudásra is szert tesznek.

A BKV a jövőben szeretné folytatni a megkezdett utat, azaz elképzelhető, hogy a következő autóbusz-beszerzéseknél is előnyben részesítik a PKD-konstrukciós összeszerelést. Az Ikarusokat a Vezess.hu is tesztelte, melyet ezen a linket tekinthet meg.