Újabb Ikarusok forgalomban

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.12.11. 08.15

Sikeres a BKV busz-összeszerelési programja, mert jók az új Ikarusok és mert hozzáértő szerelőgárda csinálja.

A már meglévő 3 darab Ikarus V127 V2 típusú, PKD-konstrukcióban (partially knocked down kit) – azaz részegységenként leszállítva és saját műhelyében végszerelve – beszerzett jármű mellé újabb 15 darab alacsonypadlós Ikarus busz áll forgalomba. A buszok összeszerelését, fényezését és üzemeltetését is a BKV végzi, melynek köszönhetően előállításuk költséghatékonyabb, mint más gyártóktól vásárolt járművek. Az újabb adag Ikarusból 4 darab már novemberben forgalomba állt, 5 darab levizsgázott és további 6 darab kocsitest még gyártás alatt van.
A V127 V2 típusú Ikarusokról pozitív véleménnyel vannak mind az utasok, mind pedig a buszsofőrök. A buszok a szigorú károsanyag-kibocsátási szabályoknak is megfelelnek a főváros élhetőbb környezetének biztosításáért, mindemellett az alacsonypadlós kialakítás biztosítja az akadálymentes közlekedést. Emellett a belső tér kialakítása és klimatizálása igazodik a budapesti utazóközönség igényeihez.

A PKD-konstrukcióban készülő új Ikarusok mintegy 12 százalékkal költséghatékonyabban készülnek el egy komplett jármű vásárlásához képest. Ugyanakkor számos előnyt is hordoz ez az alternatíva, hiszen a járművek kialakítása teljes mértékben a fővárosi utasigényekre szabható. A gyártásban résztvevők pedig olyan tapasztalatokkal gazdagodnak, amelyekkel nem csak a későbbi karbantartásra készülnek fel, de az új technológiákat elsajátítva más típusoknál is alkalmazható tudásra is szert tesznek.

A BKV a jövőben szeretné folytatni a megkezdett utat, azaz elképzelhető, hogy a következő autóbusz-beszerzéseknél is előnyben részesítik a PKD-konstrukciós összeszerelést. Az Ikarusokat a Vezess.hu is tesztelte, melyet ezen a linket tekinthet meg.

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.