A hamburgi Hochbahn AG december elején mutatta be a három új szerzeményt. Az elektromos-hibrid hajtású Volvók úgynevezett “plug-in” technológiával működnek, míg elektromos energiaellátásukat a Siemens biztosítja. Az új járművek Alsterdorf és az újonnan épült elektromos autóbusz végállomás között közlekednek majd.

Áramszedős, mégse villamos
A “plug-in hibrid” technológia lényege, hogy olyan akkumulátorokkal szerelték fel az autóbuszt, melyek a tetőn található áramszedő sínek segítségével tölthetők újra. Így ezek nem csak a dízelmotor által, illetve fékezéskor töltődnek, hanem külső energiaforrásból is nyerhetnek energiát. A nagyobb tárolókapacitású, lítiu-ionos akkumulátoroknak köszönhetően az autóbusz akár 7-10 kilométert is képes tiszta üzemmódban megtenni. A 7900-asban az 150 kilowatt összteljesítménnyel rendelkező elektromotorok mellett egy 5 literes dízelmotor dolgozik.

Gyors töltés wifivel
A jármű Wifi-kapcsolaton keresztül automatikusan kommunikál a töltőállomással, melyek azonosítják az akkumulátor töltöttségi szintjét. Az áramszedők a töltőoszlopba vannak beépítve és amikor a busz elég közel ér a töltőponthoz, elég csak a rögzítő féket aktiválni, hogy a töltés automatikusan elkezdődjön. A töltőoszlop áramszedői leereszkednek a jármű tetején levő sínekre, a busz földelése ekkorra már megtörténik és megkezdődik a töltés, melyet a rendszer folyamatosan szabályoz és illeszt az adott töltöttségi szinthez és akkumulátor típushoz.

A töltés mindössze 6 percet vesz igénybe, ehhez a gyors töltőállomások közvetlenül a két végállomás mellé vannak telepítve. A teljes töltöttségi szint elérésével automatikusan, illetve szükség esetén a rögzítő fék feloldásával azonnal befejeződik a töltés. A hamburgi gyorstöltő rendszer a Siemens legújabb fejlesztése az elektromos buszokhoz épített nagyteljesítményű töltőrendszerek terén.