Percek alatt tölthető busz a Volvótól

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.12.10. 12.00

A Siemens technológiával szerelt Volvo buszok mindössze hat perc alatt tölthetőek fel.

A hamburgi Hochbahn AG december elején mutatta be a három új szerzeményt. Az elektromos-hibrid hajtású Volvók úgynevezett “plug-in” technológiával működnek, míg elektromos energiaellátásukat a Siemens biztosítja. Az új járművek Alsterdorf és az újonnan épült elektromos autóbusz végállomás között közlekednek majd.

Áramszedős, mégse villamos
A “plug-in hibrid” technológia lényege, hogy olyan akkumulátorokkal szerelték fel az autóbuszt, melyek a tetőn található áramszedő sínek segítségével tölthetők újra. Így ezek nem csak a dízelmotor által, illetve fékezéskor töltődnek, hanem külső energiaforrásból is nyerhetnek energiát. A nagyobb tárolókapacitású, lítiu-ionos akkumulátoroknak köszönhetően az autóbusz akár 7-10 kilométert is képes tiszta üzemmódban megtenni. A 7900-asban az 150 kilowatt összteljesítménnyel rendelkező elektromotorok mellett egy 5 literes dízelmotor dolgozik.

Gyors töltés wifivel
A jármű Wifi-kapcsolaton keresztül automatikusan kommunikál a töltőállomással, melyek azonosítják az akkumulátor töltöttségi szintjét. Az áramszedők a töltőoszlopba vannak beépítve és amikor a busz elég közel ér a töltőponthoz, elég csak a rögzítő féket aktiválni, hogy a töltés automatikusan elkezdődjön. A töltőoszlop áramszedői leereszkednek a jármű tetején levő sínekre, a busz földelése ekkorra már megtörténik és megkezdődik a töltés, melyet a rendszer folyamatosan szabályoz és illeszt az adott töltöttségi szinthez és akkumulátor típushoz.

A töltés mindössze 6 percet vesz igénybe, ehhez a gyors töltőállomások közvetlenül a két végállomás mellé vannak telepítve. A teljes töltöttségi szint elérésével automatikusan, illetve szükség esetén a rögzítő fék feloldásával azonnal befejeződik a töltés. A hamburgi gyorstöltő rendszer a Siemens legújabb fejlesztése az elektromos buszokhoz épített nagyteljesítményű töltőrendszerek terén.

Kommentek

  • szaboata

    7-10 km nem nagy távolság,de a dugókban araszoláshoz mindenképpen elég.Ilyen kellene a szemetes autókba is gyűjtés idejére.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.