Ilyenek lesznek az új budapesti trolik

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.12.07. 13.00

Októberben jelentették be, hogy új trolikat kaphat a főváros. Megnéztük, mit tudnak majd.

A BKK nemrég jelentette be, hogy a Škoda-Solaris páros nyerte fővárosi trolitendert, melynek köszönhetően a cseh-lengyel konzorcium összesen 24 darab alacsonypadlós autóbuszt szállíthat a fővárosba. Az új járművek a BKV flotta 20 évnél idősebb buszait váltják majd le. A szerződést már aláírták, így 2015 folyamán 14 darab szóló és 10 darab csuklós trolibusz érkezhet Budapestre. A Škoda-Solaris Trollino típusú buszok a belvárosi, illetve a zuglói vonalakon szállítják majd az utasokat.

A legnépszerűbb
A teljes mértékben alacsonypadlós Trollino trolibusz jelenleg a legsikeresebb típusnak számít Közép-Európában.
A modell csuklós és szóló változatban egyaránt elérhető, karosszériáját és belső kialakítását a lengyel Solaris végzi, míg az elektromos hajtásláncot a Škoda szereli be a járművekbe. Természetesen a lengyelek más gyártókkal is együttműködnek, így tulajdonképpen a megrendelő igényein múlik, hogy mely cég hajtáslánca kerül a trolibuszokba.


Felsővezeték nélkül
A budapesti trolikat a BlueDrive (IGBT) elektromos rendszerrel látják el. A szóló járműveket 160 kilowatt, míg a csuklós változatokat 250 kilowatt teljesítményű elektromotorokkal szerelik. A trolik különlegessége, hogy akár 4 kilométert is képesek megtenni felsővezeték nélkül. Mindez jól jön például, ha a járműveknek egy esetleg áramkimaradással, vagy egy felsővezeték-hiányos útszakasszal kell megbirkózniuk. A trolibuszokat emellett úgynevezett térdeplőfunkcióval is ellátják, melynek köszönhetően a buszmegállókban 60-70 milliméterrel csökkenthető a buszok padlószintje.

Légkondis trolik
A csuklós Trollinóban 53, míg a szóló változatban
34 ülőhely található. Mindkét modell esetében a második ajtónál kihajtható rámpa segíti a mozgásukban korlátozott személyek fel- és leszállását. A járművek utasterében CCTV-kamerarendszer lesz, melyek fokozzák az utasok biztonsági érzetét. A megfelelő komfortérzetről pedig egy nagy teljesítményű légkondicionáló fog gondoskodni. A Trollinók-k utastéri világításáért LED-izzók felelnek majd, de a külső fényszórókat is takarékos, ámde hatékony LED-égőkkel látják el.

Az egykori Neoplan Polska gyárból alakult lengyel Solaris Bus&Coach 2002 óta van jelen hazánkban termékeivel. Az Urbino és a Trollino típusú alacsonypadlós buszokból összesen 90 darab fut Budapesten, Nyíregyházán és Debrecenben. Az új megrendelésnek köszönhetően már 114 darabra nő a Magyarországon futó Solaris gyártmányú buszok száma.


Kommentek

  • szaboata

    Mifelénk nem szabad trolibuszokat gyártani…

  • Kempelen

    Lipótmezőn sosem gyártottak.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.