Beváltak az elektromos kisteherautók

Renault Maxity

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.12.05. 12.00

Reális alternatíva az elektromos hajtás a haszonjárművek terén. Ezt bizonyítja, hogy kétszázezernél is több kilométert tettek meg a Renault Maxity-k néhány év alatt.

Szám szerint 220 ezer kilométert tettek meg eddig összesen az elektromos Renault kisteherautók az egyik francia fuvarozási vállalatnál. A párizsi székhelyű Greenway Services még 2011-ben vett 10 darab null-emissziós Maxity áruszállítót. A jelentős kilométer-mennyiség az azóta eltelt időszak alatt gyűlt össze.

A társaság elégedett a járművekkel és további két új, tisztán elektromos hajtású modell beszerzése mellett döntött. A Renault Trucks szerint mindez azt bizonyítja, hogy van jövője ezen alternatív hajtási módnak a városi áruszállításban. Az elektromos haszonjárműveknek a szakértők korábban nem jósoltak nagy karriert, ennek ellenére a francia fővárosban közlekedő Maxity-k megtették a maguk dolgát: bebizonyították, hogy rendszeresített üzemben is képesek helytállni. Mindamellett nem pöfögnek a levegőbe egészségre káros anyagokat.


A 4 és fél tonnás össztömegű Renault Maxity-k hajtásáról 47 kilowatt teljesítményű aszinkron elektromotorok gondoskodnak, melyek segítségével a teherautók legfeljebb 90 kilométer/órás végsebességre képesek. A járművek maximális teherbírása 1,5 tonna, a lemerült akkumulátorok pedig hét óra alatt tölthetők újra. A gyártó által közölt adatok szerint az energiatárolók feltöltése  mindössze 2 euróba, vagyis nagyjából 600 forintba kerül naponta.

A legújabb technológiát felvonultató, lítium-ionos akkumulátorokkal a jármű több mint 100 kilométert képes megtenni naponta egyetlen feltöltéssel. A Greenway Services csak ilyen járműveket használ, mert ezekkel tervezhetővé és olcsóbbá vált a megrendelők igényeinek kielégítése.

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.