Beváltak az elektromos kisteherautók

Renault Maxity

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.12.05. 12.00

Reális alternatíva az elektromos hajtás a haszonjárművek terén. Ezt bizonyítja, hogy kétszázezernél is több kilométert tettek meg a Renault Maxity-k néhány év alatt.

Szám szerint 220 ezer kilométert tettek meg eddig összesen az elektromos Renault kisteherautók az egyik francia fuvarozási vállalatnál. A párizsi székhelyű Greenway Services még 2011-ben vett 10 darab null-emissziós Maxity áruszállítót. A jelentős kilométer-mennyiség az azóta eltelt időszak alatt gyűlt össze.

A társaság elégedett a járművekkel és további két új, tisztán elektromos hajtású modell beszerzése mellett döntött. A Renault Trucks szerint mindez azt bizonyítja, hogy van jövője ezen alternatív hajtási módnak a városi áruszállításban. Az elektromos haszonjárműveknek a szakértők korábban nem jósoltak nagy karriert, ennek ellenére a francia fővárosban közlekedő Maxity-k megtették a maguk dolgát: bebizonyították, hogy rendszeresített üzemben is képesek helytállni. Mindamellett nem pöfögnek a levegőbe egészségre káros anyagokat.


A 4 és fél tonnás össztömegű Renault Maxity-k hajtásáról 47 kilowatt teljesítményű aszinkron elektromotorok gondoskodnak, melyek segítségével a teherautók legfeljebb 90 kilométer/órás végsebességre képesek. A járművek maximális teherbírása 1,5 tonna, a lemerült akkumulátorok pedig hét óra alatt tölthetők újra. A gyártó által közölt adatok szerint az energiatárolók feltöltése  mindössze 2 euróba, vagyis nagyjából 600 forintba kerül naponta.

A legújabb technológiát felvonultató, lítium-ionos akkumulátorokkal a jármű több mint 100 kilométert képes megtenni naponta egyetlen feltöltéssel. A Greenway Services csak ilyen járműveket használ, mert ezekkel tervezhetővé és olcsóbbá vált a megrendelők igényeinek kielégítése.

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.