Fákat kamionokért cserébe

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.12.03. 12.00

A DAF hazai hídfőállása tölgyfát ültetett minden, holland gyártmányú nyergesvontató által megtett 1000 kilométer után.

A DAF Magyarország a levegő minőségének javítása érdekében indította el 2014 májusában a “Vezess a holnapért” programját, amelynek során minden Magyarországon, újonnan vásárolt Euro 6-os DAF modell által megtett 1000 kilométer után egy kocsánytalan tölgyet ültettek el.  A kezdeményezés részeként a sofőrök szakszerű, környezetkímélő járműhasználatát is díjazták “A hónap sofőrje” verseny meghirdetésével, amelynek során a WebEye Magyarország telematikai fejlesztése szolgált az értékelés alapjául.

A program záróakkordja november 27-én volt, amikor ünnepélyes keretek között megtörtént a fák telepítése a Galgamácsai erdőbe. A legújabb, Euro 6-os motorokkal rendelkező DAF-kamionok használata így a levegőbe jutó károsanyag-kibocsátás csökkentése mellett a hazai erdőterületek növekedéséhez is hozzájárult.

A kamionok Euro 6-os normának megfelelő motorjai a köztudatban elterjedt nézettel ellentétben nem a szén-dioxid, hanem a korom és a nitrogén-oxid kibocsátásának értékét csökkentik. A szén-dioxid-kibocsátás mérséklése továbbra is egyféleképpen, az üzemanyag-fogyasztás csökkentésével érhető el és ez leginkább a megfelelő vezetési technika elsajátításával valósítható meg” – figyelmeztetett Kiss Attila, a DAF Magyarország kereskedelmi vezetője.

Az együttműködés keretében 50 darab Euro 6-os DAF járművet szereltek fel WebEye fedélzeti egységekkel, amelyek a járművezetési szokások nyomon követését tették lehetővé. Az eszköz segítségével begyűjtött adatok alapján havi rendszerességgel díjazták az adott időszakban legjobban teljesítő járművezető teljesítményét.

Számításaink szerint ezek segítségével akár 15 százalékkal csökkenthető a szállítmányozásból fakadó károsanyag-kibocsátás. A legújabb telematikai megoldások már a sofőrök járműhasználati szokásairól is visszajelzést adnak, ami nagymértékben hozzájárul vezetési képességeik javításához” – jegyezte meg Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője.

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.