Mit jelent az a plusz egy tengely? Több nyűg, vagy könnyebb fordulást? A válaszokért talán Pozsonyig kellene menni, hiszen a szlovák fővárosban közlekednek olyan extra hosszú Mercedes Capacity típusú buszok, melyek jellegzetessége, hogy a csukló mögötti részen egy plusz tengellyel rendelkeznek. A német gyártó most bemutatta gigantikus méretű csuklósának felfrissített változat, mely így formavilágában a második generációs Citaro buszok dizájnját idézik vissza. A Capacity L 21 méter hosszú, vagyis három méterrel nagyobb a szokványos városi buszoknál. Ennek köszönhetően az alacsonypadlós, városi kialakítású modell összesen 191 utas szállítására alkalmas.

A Mercedes-Benz reményei szerint az extra méretekkel rendelkező autóbusz megoldást jelenthet a nagyvárosok tömegközlekedési problémáira. Sőt, a Capacity L a BRT, vagyis a zártpályás közlekedési rendszerekben történő használatra is tökéletesen alkalmas. A modell nem véletlenül hasonlít a Budapesten is nagy számban közlekedő Citarókra, ugyanis a Capacity L-t a Citaro G alapjaira tervezték. A négy tengelyből az első és az utolsó kormányozható. A Capacity L az automatikus rendszernek köszönhetően pedig kiváló manőverezési képességekkel rendelkezik.

Az órás-csuklós megengedett össztömege eléri a 32 tonnát, azonban mindez kedvező fogyasztási adatokkal párosul. Gyártói adatok szerint a Capacity L  üzemanyag-felhasználása 0,5 liter/fő 100 kilométerre vetítve. Ez azt jelenti, hogy például 80 utas esetén 40 litert fogyaszt az autóbusz. A Capacity L hajtásáért 10,7 literes, hathengeres, Euro 6-os környezetvédelmi normákat teljesítő dízelmotor felel, mely 360 lóerős (265kW), valamint 394 (290kW) lóerős változatban rendelhető. Az erőforrás károsanyag-kibocsátása alacsony, mivel 13,3 g/km egy utasra vetítve.

Az új Capacity L-t hamarosan téli tesztekre viszik Skandináviába, ezt követően pedig a hamburgi Hochbahn tömegközlekedési vállalathoz kerül tartós tesztre.