A méret a lényeg

Mercedes Capacity L

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.12.02. 12.00

A Mercedes-Benz bemutatta megújult modelljét, mely csuklós busz létére négy tengellyel rendelkezik.

Mit jelent az a plusz egy tengely? Több nyűg, vagy könnyebb fordulást? A válaszokért talán Pozsonyig kellene menni, hiszen a szlovák fővárosban közlekednek olyan extra hosszú Mercedes Capacity típusú buszok, melyek jellegzetessége, hogy a csukló mögötti részen egy plusz tengellyel rendelkeznek. A német gyártó most bemutatta gigantikus méretű csuklósának felfrissített változat, mely így formavilágában a második generációs Citaro buszok dizájnját idézik vissza. A Capacity L 21 méter hosszú, vagyis három méterrel nagyobb a szokványos városi buszoknál. Ennek köszönhetően az alacsonypadlós, városi kialakítású modell összesen 191 utas szállítására alkalmas.

A Mercedes-Benz reményei szerint az extra méretekkel rendelkező autóbusz megoldást jelenthet a nagyvárosok tömegközlekedési problémáira. Sőt, a Capacity L a BRT, vagyis a zártpályás közlekedési rendszerekben történő használatra is tökéletesen alkalmas. A modell nem véletlenül hasonlít a Budapesten is nagy számban közlekedő Citarókra, ugyanis a Capacity L-t a Citaro G alapjaira tervezték. A négy tengelyből az első és az utolsó kormányozható. A Capacity L az automatikus rendszernek köszönhetően pedig kiváló manőverezési képességekkel rendelkezik.

Az órás-csuklós megengedett össztömege eléri a 32 tonnát, azonban mindez kedvező fogyasztási adatokkal párosul. Gyártói adatok szerint a Capacity L  üzemanyag-felhasználása 0,5 liter/fő 100 kilométerre vetítve. Ez azt jelenti, hogy például 80 utas esetén 40 litert fogyaszt az autóbusz. A Capacity L hajtásáért 10,7 literes, hathengeres, Euro 6-os környezetvédelmi normákat teljesítő dízelmotor felel, mely 360 lóerős (265kW), valamint 394 (290kW) lóerős változatban rendelhető. Az erőforrás károsanyag-kibocsátása alacsony, mivel 13,3 g/km egy utasra vetítve.

Az új Capacity L-t hamarosan téli tesztekre viszik Skandináviába, ezt követően pedig a hamburgi Hochbahn tömegközlekedési vállalathoz kerül tartós tesztre.

Kommentek

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.