A méret a lényeg

Mercedes Capacity L

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.12.02. 12.00

A Mercedes-Benz bemutatta megújult modelljét, mely csuklós busz létére négy tengellyel rendelkezik.

Mit jelent az a plusz egy tengely? Több nyűg, vagy könnyebb fordulást? A válaszokért talán Pozsonyig kellene menni, hiszen a szlovák fővárosban közlekednek olyan extra hosszú Mercedes Capacity típusú buszok, melyek jellegzetessége, hogy a csukló mögötti részen egy plusz tengellyel rendelkeznek. A német gyártó most bemutatta gigantikus méretű csuklósának felfrissített változat, mely így formavilágában a második generációs Citaro buszok dizájnját idézik vissza. A Capacity L 21 méter hosszú, vagyis három méterrel nagyobb a szokványos városi buszoknál. Ennek köszönhetően az alacsonypadlós, városi kialakítású modell összesen 191 utas szállítására alkalmas.

A Mercedes-Benz reményei szerint az extra méretekkel rendelkező autóbusz megoldást jelenthet a nagyvárosok tömegközlekedési problémáira. Sőt, a Capacity L a BRT, vagyis a zártpályás közlekedési rendszerekben történő használatra is tökéletesen alkalmas. A modell nem véletlenül hasonlít a Budapesten is nagy számban közlekedő Citarókra, ugyanis a Capacity L-t a Citaro G alapjaira tervezték. A négy tengelyből az első és az utolsó kormányozható. A Capacity L az automatikus rendszernek köszönhetően pedig kiváló manőverezési képességekkel rendelkezik.

Az órás-csuklós megengedett össztömege eléri a 32 tonnát, azonban mindez kedvező fogyasztási adatokkal párosul. Gyártói adatok szerint a Capacity L  üzemanyag-felhasználása 0,5 liter/fő 100 kilométerre vetítve. Ez azt jelenti, hogy például 80 utas esetén 40 litert fogyaszt az autóbusz. A Capacity L hajtásáért 10,7 literes, hathengeres, Euro 6-os környezetvédelmi normákat teljesítő dízelmotor felel, mely 360 lóerős (265kW), valamint 394 (290kW) lóerős változatban rendelhető. Az erőforrás károsanyag-kibocsátása alacsony, mivel 13,3 g/km egy utasra vetítve.

Az új Capacity L-t hamarosan téli tesztekre viszik Skandináviába, ezt követően pedig a hamburgi Hochbahn tömegközlekedési vállalathoz kerül tartós tesztre.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.