A méret a lényeg

Mercedes Capacity L

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.12.02. 12.00

A Mercedes-Benz bemutatta megújult modelljét, mely csuklós busz létére négy tengellyel rendelkezik.

Mit jelent az a plusz egy tengely? Több nyűg, vagy könnyebb fordulást? A válaszokért talán Pozsonyig kellene menni, hiszen a szlovák fővárosban közlekednek olyan extra hosszú Mercedes Capacity típusú buszok, melyek jellegzetessége, hogy a csukló mögötti részen egy plusz tengellyel rendelkeznek. A német gyártó most bemutatta gigantikus méretű csuklósának felfrissített változat, mely így formavilágában a második generációs Citaro buszok dizájnját idézik vissza. A Capacity L 21 méter hosszú, vagyis három méterrel nagyobb a szokványos városi buszoknál. Ennek köszönhetően az alacsonypadlós, városi kialakítású modell összesen 191 utas szállítására alkalmas.

A Mercedes-Benz reményei szerint az extra méretekkel rendelkező autóbusz megoldást jelenthet a nagyvárosok tömegközlekedési problémáira. Sőt, a Capacity L a BRT, vagyis a zártpályás közlekedési rendszerekben történő használatra is tökéletesen alkalmas. A modell nem véletlenül hasonlít a Budapesten is nagy számban közlekedő Citarókra, ugyanis a Capacity L-t a Citaro G alapjaira tervezték. A négy tengelyből az első és az utolsó kormányozható. A Capacity L az automatikus rendszernek köszönhetően pedig kiváló manőverezési képességekkel rendelkezik.

Az órás-csuklós megengedett össztömege eléri a 32 tonnát, azonban mindez kedvező fogyasztási adatokkal párosul. Gyártói adatok szerint a Capacity L  üzemanyag-felhasználása 0,5 liter/fő 100 kilométerre vetítve. Ez azt jelenti, hogy például 80 utas esetén 40 litert fogyaszt az autóbusz. A Capacity L hajtásáért 10,7 literes, hathengeres, Euro 6-os környezetvédelmi normákat teljesítő dízelmotor felel, mely 360 lóerős (265kW), valamint 394 (290kW) lóerős változatban rendelhető. Az erőforrás károsanyag-kibocsátása alacsony, mivel 13,3 g/km egy utasra vetítve.

Az új Capacity L-t hamarosan téli tesztekre viszik Skandináviába, ezt követően pedig a hamburgi Hochbahn tömegközlekedési vállalathoz kerül tartós tesztre.

Kommentek

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.