Az autómentő, a kamionmentő és az emelőkosaras teherautó a Kamaz és a nyizsnyij-novgorodi Chaika-Service autógyár együttműködésének eredménye. Az orosz gyártó típusfrissítésen átesett kínálatával igyekszik lefedni könnyű-, a közepes-, valamint a nehéz teherbírású járművek szegmensét.

A Kamaz 4308-as autómentőt (felső kép) elsősorban a városi hatóságok, valamint a magáncégek számára tervezték. A 12 tonnás össztömeggel rendelkező járművet olyan speciális teleszkópos emelővel szerelék fel, mely akár a teherautótól két, vagy három sáv távolságra helyezkedő autót is ki tud emelni egy esetleges forgalmi dugóból. A speciális emelő teherbírása több mint két tonna, ennek köszönhetően pedig az autómentő nemcsak személyautókat, hanem SUV-kat, terepjárókat, vagy akár minifurgonokat is képes a jármű platójára helyezni.

Munkában a négytengelyes 2784G3-as teherautó, melyet a Kamaz 6560-as alvázára tervezték

A 2784G3-as típusjelű közepes teherbírású teherautót a Kamaz 6560-as alvázára tervezték. A 8×8-as hajtásképletű, összkerékhajtású jármű elsősorban kamionok, pótkocsik és félpótkocsik mentésére alkalmas. A modellt egy 8 tonnás, valamint egy 20 tonnás húzóerővel rendelkező csörlővel szerelték. Az orosz gyártó várakozásai szerint erre a típusra mutatkozik majd a legnagyobb kereslet, mivel a statisztikákból kiderül, hogy a nagy teherbírású kamionmentőkre nagy szükség van Oroszországban. Sőt, egyes becslések szerint az ilyen mentőjárműveknek nem szabad az autópályáktól 200 kilométernél távolabb tartózkodniuk, mert bármikor szükség lehet rájuk. A 2784G3-as mentőjármű a daru segítségével pedig az oldalára borult teherautókat is képes felállítani.

A Kamaz 43114-es emelőkosaras teherautó egy 32 méter magasra nyitható emelőszerkezettel rendelkezik. Az elsősorban az áram- és energiaszolgáltató vállalatok körében népszerű modell emelőkosarának maximális terhelhetősége 400 kilogramm. A teherautó biztonságos rögzítéséhez a teherautót oldalsó kitámasztó karokkal is ellátták.

A Kamaz 43114-es teherautót elsősorban az energetikai szektorban tevékenykedő vállalatok használják majd előszeretettel

Mindhárom modell érdekessége, hogy a Kamaz még mindig az első generációs teherautókra emlékeztető kabinokkal szereli őket. Igaz, a 1976-ban bemutatott fülke már számtalan frissítésen átesett, többek között a lökhárítóba kerültek a lámpatestek, valamint a kabin magasságát is megnövelték.