Túl a tízezredik T-modellen

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.23. 12.00

Nem sokkal bemutatása után már tízezer eladott darabnál jár a Renault Trucks T-modellje.

Néhány napja Varsóban átadták a tízezredik legyártott Euro 6-os T-modellt. A vadonatúj nyergesvontató a Renault Trucks franciaországi, a Bourg-en-Bresse-i gyárában készült. A lengyel Trans-Man fagyasztott húsok fuvarozásával foglalkozik és ez már negyedik T 480-as modell a cégnél. A magas felszereltséggel rendelkező járművet hamarosan kettő másik követi majd. A tízezredik T-modellt a Renault Trucks közép-európai értékesítési igazgatója, Tringer Zoltán adta át, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy a típus nemrég elnyerte az International Truck of the Year 2015-ös díjat.

A T-szériát tavaly mutatta be a Renault Trucks azzal a szándékkal, hogy leváltsa a két évtizeden keresztül gyártott Magnum nyergesvontatót. Az új, hosszú távú fuvarokra tervezett változatoktól azt várják a franciák, hogy méltó utódai lesznek a korábbi sikertípusnak. A Renault Trucks tájékoztatása szerint az új Euro 6-os motoroknak és az aerodinamikai fejlesztéseknek köszönhetően a nyergesvontató modell 5 százalékkal lesz alacsonyabb elődjénél.


A lengyelek leszállított T 480-asban többek között távolságtartó adaptív sebességszabályzó is van, mely jelentősen mérsékli a ráfutásos balesetek kockázatát. De megtalálható benne továbbá a Fuel Eco-csomag is, mely tulajdonképpen az üzemanyag-fogyasztás csökkentése és az optimalizált vezetés szempontjából lényeges technológiai opciók gyűjteménye.

A Renault T nyergesvontatókat kétféle erőforrással, egy 11 literes (380, 430, 460 lóerős) és egy 13 literes (440, 480 és 520 lóerős) motorral kínálja. A hathengeres erőforráshoz  tizenkét fokozatú, Optidriver automataváltó csatlakozik, mely mindegyik jármű estében alapfelszereltségnek számít. A T-modellekhez négyféle fülke rendelhető, a most átadott lengyel példány a legnagyobbnak számító, “High Sleeper” kabinnal készült.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.