Eső, hó, jégeső, ónos eső. Mindez tökéletesen alkalmas arra, hogy tönkrevágja a verseny- és tesztpályák használhatóságát, és melegebb égtájakra száműzze a csapatokat vagy tesztpilótákat. Ám a Fordnak egy gigantikus “hajszárító” és egy hirtelen támadt ötlet révén mégis sikerült megoldania, hogy tesztlétesítményük egész évben nyitva állhasson a szakemberek előtt.
Az ihlet a hollandiai Schipol repülőtérről jött: a Ford kollégái éppen a vállalat állandó tesztpályájáról, a közeli Belgiumban fekvő Lommelből akartak elutazni (ahol az év egyharmadában esik), amikor hirtelen a szemükbe ötlött a megoldás. Az Olaszországba tartó gépük előtt egy sugárhajtóműves szárítógép dolgozott a kifutópályán.
A tesztelők felvették a kapcsolatot a holland Liberty Gas Turbine vállalattal, ami a Liberty LGH 2500 Turbojet szárítókat gyártja – kifejezetten repülőterek számára -, és még aznap délutánra megszerveztek egy üzemi próbát. Mindössze két-három óra kellett hozzá, hogy az 550 Celsius fokot előállító, 32 Ford Focus ST  teljesítményét (250 LE/darab) mozgósító gép úgy felszárítsa a pálya 1000 méteres szakaszát, hogy a tesztpilóták biztonságban dolgozhassanak. 
Az aszfaltszárító különösen hóesésben lesz majd hasznos, hiszen minden jegesedést és nedvességet letisztít az aszfaltcsíkról, miután lesöpörték onnan a havat. Így lett a Ford az első autógyár, ami egy gigantikus “hajszárítót” rendszeresít, a tesztelés pedig nap mint nap zavartalanul folyhat Lommelben, függetlenül attól, hogy milyen az időjárás.
A Liberty LGH 2500 Turbojet teljesítménye 8000 lóerő, a motor súlya 321 kilogramm és maximum 40 km/órás sebességgel lehet vontatni, hogy tökéletesen felszárítsa az adott területet.