Költségcsökkentés mindenáron

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.18. 12.00

Új telematikai fejlesztések segíthetik a szállítmányozás költségeinek visszafogását.

Tovább ésszerűsíthetik kiadásaikat a fuvarozó cégek olyan új közlekedésinformatikai megoldásokkal, mint az üzemanyag összetételének elemzése, illetve az abroncsnyomásra vonatkozó adatok valós idejű továbbítása. A közúti áruszállítás költségeinek 46 százalékát még mindig az üzemanyag teszi ki, és a WebEye Magyarország szerint ezen még lehet csökkenteni.

Számít az összetétel
Az üzemanyagszint mérésén túl annak összetételére, illetve hőmérsékletére vonatkozó adatok elemzésével minimalizálhatják kiadásaikat a fuvarozó cégek. A betankolt tüzelőanyag vizsgálatával például meghatározható a biodízel aránya. Amennyiben ez túlságosan magas, a motor csak kisebb hatásfokon működik, ezért kevesebb lesz az azonos üzemanyag-mennyiséggel megtehető kilométerek száma, vagyis kevésbé gazdaságos a jármű fenntartása.

Ideális gumiabroncs-nyomás
A felhasznált üzemanyag összetételének elemzésén túl a költséghatékonyság tovább javítható az optimális abroncsnyomás folyamatos fenntartásával. Ez persze nem  új keletű dolog, hiszen a gumiabroncs-nyomás ellenőrző rendszerek többek között éppen ebben is nagy segítséget nyújtanak az üzemeltetőknek. Az abroncsnyomás ellenőrzésével akár 2-5 százalékkal csökkenthető a járművek üzemanyag-fogyasztása. Ideális nyomásérték esetén ráadásul az amortizációs költségek is alacsonyabbak lesznek, mivel az optimális guminyomás nemcsak a gumiabroncsok élettartamát növeli, de a járművek féktávolságát és ezzel a fékpofák kopását is csökkenti.
Abroncsnyomás-figyelés
Az optimális abroncsnyomás fenntartása érdekében a CNW és a WebEye olyan új megoldást fejlesztett ki, amely folyamatosan monitorozza a nyomást és az értékek veszélyes változása esetén pedig azonnal riasztást küld. A szolgáltatás a WebEye nyomkövető rendszerébe integráltan működik, így nemcsak a járművezető, hanem a fuvarszervező is valós idejű információkkal rendelkezhet a tehergépkocsi és az abroncsok helyzetéről, állapotáról.

Az adatok tárolására és továbbítására szolgáló, ID chip technológiával készült érzékelőket a felniken helyezik el, ezzel biztonságosabbá és pontosabbá téve a nyomásmérést. Egy esetleges kerékcsere alkalmával elegendő a jármű fedélzetén elhelyezett készülékben lévő chipek cseréje, a készülék nem igényel programozást ilyen esetben, amivel a fuvarozók időt és energiát spórolhatnak meg.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.