Tovább ésszerűsíthetik kiadásaikat a fuvarozó cégek olyan új közlekedésinformatikai megoldásokkal, mint az üzemanyag összetételének elemzése, illetve az abroncsnyomásra vonatkozó adatok valós idejű továbbítása. A közúti áruszállítás költségeinek 46 százalékát még mindig az üzemanyag teszi ki, és a WebEye Magyarország szerint ezen még lehet csökkenteni.

Számít az összetétel
Az üzemanyagszint mérésén túl annak összetételére, illetve hőmérsékletére vonatkozó adatok elemzésével minimalizálhatják kiadásaikat a fuvarozó cégek. A betankolt tüzelőanyag vizsgálatával például meghatározható a biodízel aránya. Amennyiben ez túlságosan magas, a motor csak kisebb hatásfokon működik, ezért kevesebb lesz az azonos üzemanyag-mennyiséggel megtehető kilométerek száma, vagyis kevésbé gazdaságos a jármű fenntartása.

Ideális gumiabroncs-nyomás
A felhasznált üzemanyag összetételének elemzésén túl a költséghatékonyság tovább javítható az optimális abroncsnyomás folyamatos fenntartásával. Ez persze nem  új keletű dolog, hiszen a gumiabroncs-nyomás ellenőrző rendszerek többek között éppen ebben is nagy segítséget nyújtanak az üzemeltetőknek. Az abroncsnyomás ellenőrzésével akár 2-5 százalékkal csökkenthető a járművek üzemanyag-fogyasztása. Ideális nyomásérték esetén ráadásul az amortizációs költségek is alacsonyabbak lesznek, mivel az optimális guminyomás nemcsak a gumiabroncsok élettartamát növeli, de a járművek féktávolságát és ezzel a fékpofák kopását is csökkenti.
Abroncsnyomás-figyelés
Az optimális abroncsnyomás fenntartása érdekében a CNW és a WebEye olyan új megoldást fejlesztett ki, amely folyamatosan monitorozza a nyomást és az értékek veszélyes változása esetén pedig azonnal riasztást küld. A szolgáltatás a WebEye nyomkövető rendszerébe integráltan működik, így nemcsak a járművezető, hanem a fuvarszervező is valós idejű információkkal rendelkezhet a tehergépkocsi és az abroncsok helyzetéről, állapotáról.

Az adatok tárolására és továbbítására szolgáló, ID chip technológiával készült érzékelőket a felniken helyezik el, ezzel biztonságosabbá és pontosabbá téve a nyomásmérést. Egy esetleges kerékcsere alkalmával elegendő a jármű fedélzetén elhelyezett készülékben lévő chipek cseréje, a készülék nem igényel programozást ilyen esetben, amivel a fuvarozók időt és energiát spórolhatnak meg.