Magyar Volvókat árulnak a németek

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.17. 12.00

Magyarországon gyártott Volvo midibuszokat árulnak Németországban. A használt járművek közül egyre már lecsapott egy lengyel üzemeltető.

A chicagói székhelyű Machinio.com honlapja szerint eladósorba került hat darab, Székesfehérváron gyártott Urbano típusú autóbusz. A helyközi kialakítású járművek helyileg a cseh-német határhoz közel, Untersteinachban találhatók. Bár a honlap alapvetően a Volvót tünteti fel gyártónak, ettől függetlenül a buszok valójában az Alfabusz egykori hírnevét öregbítik.

Az Alfabusz Urbano midik a svájci La Chaux-de-Fonds város megrendelésére készültek 2008-ban és 2009-ben. A 2002-ben alapított magyar cég a székesfehérvári Ikarus gyár területén kezdte meg tevékenységét és elsősorban Volvo-alvázakra karosszált városi, elővárosi, valamint turistabuszokat. Az Urbano a cég utolsó termékei közé tartozik, ugyanis az Alfabusz 2011-ben csődbe ment. A típust a cég a B7RLE alvázra építette és az első elkészült példány a 2008-as tököli autóbusz-fesztiválon is látható volt.

A svájciak kivétel nélkül helyközi kialakításban kérték a midiket, ennek megfelelően az Urbanók utasterében 31+1 kényelmes ülés található és 36 álló utas szállítására alkalmasak. Az első ajtó egy-, míg a második kétszárnyú, viszont mindkettő kifelé nyílik, mely megkönnyíti a le- és felszállást. A járművekben Euro 5-ös, 290 lóerős Volvo dízelmotor dolgozik, melyekhez ötfokozatú automata váltó csatlakozik.

A 10,40 méter hosszú, 2,40 méter széles és 2,95 méter magas autóbuszokat kihajtható mechanikus rámpával is ellátták annak érdekében, hogy a mozgássérültek közlekedése zavartalan legyen. A könnyebb le- és felszállás érdekében a járművet térdeplőrendszerrel is felszerelték, melynek köszönhetően a kasztni valamicskét oldalra is dönthető, ezáltal pedig a belépési magasság is csökkenthető. A midik utasterében Webasto fűtés gondoskodik a megfelelő komfortérzet biztosításáról, emellett dupla üvegezésű oldalablakok védik az utasokat az erős napfénytől vagy a téli zimankótól.

Az Urbano midibuszokat 15,7 millió és 17 millió forint közötti áron kínálják. Viszonylag kevés kilométer van bennük, hiszen a feltüntetett adatok szerint futásteljesítményük 60-95 ezer km között van. Az eladásra kínált hat példányból egyet már megvásároltak, amelyet egy lengyel cég, a Stanpaul-Bus szerzett meg.

Kommentek

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.