A cél, hogy végső próbatétel elé állítsák a sportautókban is alkalmazott technikára épülő új I-Shift Dual Clutch sebességváltót. A versenyt természetesen rögzítették és egyszerűség kedvéért az erről készült film a “Volvo Trucks vs Koenigsegg” címet kapta. A Koenigsegg One:1  ugyanannyi lóerős, mint ahány kilogramm (1360) és ezzel a világ első mega autójának számít.

Az egyenlő esélyek érdekében a Volvo FH kapott egy kis előnyt, ami azt jelenti, hogy a teherautó egy kört tesz meg, míg a Koenigsegg kettőt. Ennek ellenére mégis megjósolhatatlan az eredmény. A verseny célja, hogy végső próbatétel elé állítsák az új Volvo I-Shift Dual Clutch sebességváltót. “Az I-Shift Dual Clutch kettős tengelykapcsolóval rendelkezik, ami egészen egyedülálló a nehéz haszonjárművek piacán. Hasonló technológiát alkalmaznak már azonban a sportautókban. Ezért ez egy tökéletes kihívás volt“- mondta Jeff Bird, a Volvo Trucks sajtóteszt vezetője.

Az I-Shift Dual Clutch sebességváltóval ellátott Volvo FH teherautó és a sportautók közötti hasonlóságok közé tartozik a zökkenőmentes fokozatváltásokból eredő rugalmasság. A hegyvidéki domborzatáról és éles kanyarjairól híres dél-svédországi Knutstorp versenypályán ez be is bizonyosodhat. “Talán szokatlan környezetnek tűnhet ez egy nehéz teherautó számára, de az az igazság, hogy az I-Shift Dual Clutch kettős tengelykapcsolójának köszönhetően a gyakori fokozatváltást igénylő körülmények között a leghasznosabb. A sebességváltó zökkenőmentes váltásai jelentősen javítják a rugalmasságot”– tette hozzá Jeff Bird.
A Volvo Trucks új kettős tengelykapcsolós sebességváltóját idén júniusban mutatták be Európában, és valamennyi piacon elérhető, amelyen forgalmazzák a Volvo FH-t az Euro 6-os, 460, 500 és 540 lóerős D13-as motorral.