Nyergesvontatóval a leggyorsabb sportautó ellen

Volvo Trucks vs Koenigsegg One:1

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.12. 11.45

Egy nyolc tonnás Volvo FH a világ egyik leggyorsabb sportautója, egy Koenigsegg One:1 ellen. Ez a Volvo új filmjének forgatókönyve.

A cél, hogy végső próbatétel elé állítsák a sportautókban is alkalmazott technikára épülő új I-Shift Dual Clutch sebességváltót. A versenyt természetesen rögzítették és egyszerűség kedvéért az erről készült film a “Volvo Trucks vs Koenigsegg” címet kapta. A Koenigsegg One:1  ugyanannyi lóerős, mint ahány kilogramm (1360) és ezzel a világ első mega autójának számít.

Az egyenlő esélyek érdekében a Volvo FH kapott egy kis előnyt, ami azt jelenti, hogy a teherautó egy kört tesz meg, míg a Koenigsegg kettőt. Ennek ellenére mégis megjósolhatatlan az eredmény. A verseny célja, hogy végső próbatétel elé állítsák az új Volvo I-Shift Dual Clutch sebességváltót. “Az I-Shift Dual Clutch kettős tengelykapcsolóval rendelkezik, ami egészen egyedülálló a nehéz haszonjárművek piacán. Hasonló technológiát alkalmaznak már azonban a sportautókban. Ezért ez egy tökéletes kihívás volt“- mondta Jeff Bird, a Volvo Trucks sajtóteszt vezetője.

Az I-Shift Dual Clutch sebességváltóval ellátott Volvo FH teherautó és a sportautók közötti hasonlóságok közé tartozik a zökkenőmentes fokozatváltásokból eredő rugalmasság. A hegyvidéki domborzatáról és éles kanyarjairól híres dél-svédországi Knutstorp versenypályán ez be is bizonyosodhat. “Talán szokatlan környezetnek tűnhet ez egy nehéz teherautó számára, de az az igazság, hogy az I-Shift Dual Clutch kettős tengelykapcsolójának köszönhetően a gyakori fokozatváltást igénylő körülmények között a leghasznosabb. A sebességváltó zökkenőmentes váltásai jelentősen javítják a rugalmasságot”– tette hozzá Jeff Bird.
A Volvo Trucks új kettős tengelykapcsolós sebességváltóját idén júniusban mutatták be Európában, és valamennyi piacon elérhető, amelyen forgalmazzák a Volvo FH-t az Euro 6-os, 460, 500 és 540 lóerős D13-as motorral.

Kommentek

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.