Szinten tartja a levegőt a Goodyear

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.10. 12.00

A Goodyear azon dolgozik, hogy a haszonjármű-abroncsok ne veszítsenek levegőnyomásukból.

A Goodyear a következő hónapokban kezdi meg az  amerikai teherautó-flottákon a haszonjárművekhez kifejlesztett levegő-szintentartási technológia (Air Maintenance Technology, AMT) tesztelését. A vizsgálat része egy kutatási projektnek, mely az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma (DOE) Járműtechnológiai Hivatalának támogatását élvezi.
A helyes abroncsnyomás szinten tartása az üzemanyag-hatékonyság fokozásának és a károsanyag-kibocsátás csökkentésének elengedhetetlen eleme. A Goodyear 2011 óta fejleszti és vizsgálja levegő-szintentartási technológiáját, mely segíthet fokozni az abroncs élettartamát, a karkasz tartósságát és biztonságát. Használatával elkerülhető, hogy az abroncsot manuálisan kelljen felfújni. A tesztelés következő fázisában 18 hónapon keresztül számos amerikai és kanadai teherjármű-flotta fogja tesztelni az AMT-t.

Az AMT lehetővé teszi, hogy az abroncsok megőrizzék hideg állapotban meghatározott nyomásukat anélkül, hogy ehhez külső pumpákra vagy elektronikára lenne szükség. A rendszer “perisztaltikus pumpa” technológiát alkalmaz a járműflotta kívánt abroncsnyomásának automatikus szinten tartására. Az AMT rendszer minden egyes alkotóeleme, a pumpát is beleértve, teljes egészében az abroncsba épül be.

A DOE Járműtechnológiai Hivatala 1,5 millió dollárral (370 millió Ft) támogatja a haszonjárművek abroncsaihoz szolgáló ATM rendszer Akronban zajló kutatását, fejlesztését és demonstrációját.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.