Így képzeli el a jövőt a Volvo

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.08. 12.00

A Volvo elképzelései a buszgyártást illetően már nem is jövőt, hanem sokkal inkább a jelent képviselik.

2011 végén állt Göteborgban forgalomba a Volvo kísérleti járműve, melyet az EBSF (European Bus System of Future) program keretében fejlesztettek ki. Az Európai Bizottság által elindított projekt célja, hogy a gyártókkal szoros együttműködésben olyan járműveket fejlesszenek, melyek egyrészt megfelelnek a fenntartható tömegközlekedés kívánalmainak, másrészt kényelmesebbé és gazdaságosabbá tehetik a városi személyszállítást.

A Volvo prototípusa bár futurisztikusra sikerült, mégis a kifejlesztése során alkalmazott megoldások már a jelenleg készülő autóbuszokban is megtalálhatók. Persze mindez magyar szemmel még “űrtechnikának” számít, hiszen a svédek elsősorban a Nyugat-Európában egyre népszerűbb BRT-buszokból indultak ki. Ennek megfelelően a vezetőfülke a villamosokhoz hasonlóan önálló egység lett, azaz teljes szélességében kitölti az autóbuszt. A járművezető pozíciója pedig középre került, ami jobb kilátást és valamivel jobb manőverezhetőséget biztosít. A busz mellső túlnyúlását pedig minimálisra vették, így az első két tengely között 7,3 méterre nőtt a tengelytávolság.

A Volvo a jármű megépítésénél a moduláris felépítést választották, de az utastér kialakításánál teljesen új megközelítést alkalmaztak, ezért 20 százalékkal sikerült növelni a férőhely-kapacitást a normál négyajtós csuklósokhoz képest. Az utastér belső elrendezését 300 résztvevő megkérdezésével alakították ki, így arra utasszempontból aligha lehet panasz. Az ablakok megosztása és méretén jól látható, hogy mennyiben különböznek az idehaza is ismert Volvo 7700-as csuklósoktól. A jármű kialakításánál a legfontosabb cél a gyorsabb és kényelmesebb utascsere megvalósítása volt. Ennek érdekében a szokásostól eltérően nem bolygóajtókkal szerelték a prototípust, hanem kifelé nyíló egyszárnyú üvegajtókkal. Ezek előnye, hogy nem vesznek el felesleges helyet az utastérből.

A Volvo autóbuszából nem készül több, mivel az csak azt a célt szolgálja, hogy autóbuszaik megtervezésénél felhasználják a sajátos kialakítással kapcsolatos tapasztalatokat. Hogy aztán valóban az ilyen jellegű buszok lesznek-e a jövő járművei azt még egyelőre nem lehet megjósolni, hiszen a tömegközlekedés jövője attól is függ, mennyire sikerül azt vonzóvá tenni.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.