Futurisztikus gázbusz a belgáktól

Scania-Van Hool ExquiCity 18 CNG

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.03. 12.00

Ha ezt a buszt megnézed, soha többet nem akarsz majd személyautóval utazni. Ez a jármű újraértelmezi a tömegközlekedés fogalmát.

A Scania a Persontrafik idei kiállításán mutatta be nemrég új, nemzetközi kooperációban készülő buszát, az ExquiCity-t. A jármű felépítménye a belga Van Hooltól, míg a hajtáslánc a svédektől érkezik. Az együttműködés tulajdonképpen egy sikeres típusra épül, hiszen a modell dízelváltozata már bevált és több nagyvárosban szállítja az utasokat Európában nap mint nap.

A 18,6 méter hosszú ExquiCity-t az úgynevezett BRT-rendszerben történő közlekedésre fejlesztették ki. Az elnevezés olyan speciális autóbusz-hálózatot takar, amelyben a járművek a forgalomtól elkülönített pályán haladhatnak. A BRT-rendszer ugyanakkor megköveteli, hogy a buszok teljes mértékben alacsonypadlósak legyenek, valamint azt, hogy megnövelt utaskapacitással rendelkezzenek. A legfontosabb BRT-jellegek között szerepel az emelt vezetőállás, mely a villamosokhoz hasonlóan teljesen elkülönül az utastértől.

További árulkodó jel a BRT-buszok esetében a szokásostól eltérő ajtóelrendezés, valamint a megnövelt karosszéria-magasság.Az üzemeltetéshez szükséges eszközök jó része ugyanis a megerősített karosszériára került, annak érdekében, hogy ne keletkezzenek felesleges dobogók az utastérben. A négy, duplaszárnyas üvegajtóval ellátott ExquiCity karosszériája extra könnyű, ami alacsony fogyasztást tesz lehetővé. A teljesen alacsonpadlós jármű utasterét pedig úgy alakították ki, hogy a lehető leggyorsabb legyen a le- és felszállás.

A gyors utasáramlást a 300 milliméteres padlómagasság is segíti. A jármű 2,55 méter magas és 3,3 méter széles, így a belső tér elképesztően tágas. Az utastérbe 35+1 darab ülést építettek be, ugyanakkor 80-100 utasnak jut hely állva.

Az autóbusz lelke egy Euro 6-os Scania motor, mely biogázzal és sűrített földgázzal egyaránt üzemeltethető. A Scaniától érkező erőforrás 320 lóerős teljesítményű, valamint 1500 newtonméteres nyomatékú. Az ExquiCity a környezetkímélőbb hajtással is dinamikusan gyorsul, ugyanakkor lényegesen kisebb károsanyag-kibocsátással rendelkezik, mint dízeles társai.

Kommentek

  • Karesz74

    Ránézésre is úgy néz ki, hogy felcserélték a szélesség és magasság adatokat.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.