A Scania a Persontrafik idei kiállításán mutatta be nemrég új, nemzetközi kooperációban készülő buszát, az ExquiCity-t. A jármű felépítménye a belga Van Hooltól, míg a hajtáslánc a svédektől érkezik. Az együttműködés tulajdonképpen egy sikeres típusra épül, hiszen a modell dízelváltozata már bevált és több nagyvárosban szállítja az utasokat Európában nap mint nap.

A 18,6 méter hosszú ExquiCity-t az úgynevezett BRT-rendszerben történő közlekedésre fejlesztették ki. Az elnevezés olyan speciális autóbusz-hálózatot takar, amelyben a járművek a forgalomtól elkülönített pályán haladhatnak. A BRT-rendszer ugyanakkor megköveteli, hogy a buszok teljes mértékben alacsonypadlósak legyenek, valamint azt, hogy megnövelt utaskapacitással rendelkezzenek. A legfontosabb BRT-jellegek között szerepel az emelt vezetőállás, mely a villamosokhoz hasonlóan teljesen elkülönül az utastértől.

További árulkodó jel a BRT-buszok esetében a szokásostól eltérő ajtóelrendezés, valamint a megnövelt karosszéria-magasság.Az üzemeltetéshez szükséges eszközök jó része ugyanis a megerősített karosszériára került, annak érdekében, hogy ne keletkezzenek felesleges dobogók az utastérben. A négy, duplaszárnyas üvegajtóval ellátott ExquiCity karosszériája extra könnyű, ami alacsony fogyasztást tesz lehetővé. A teljesen alacsonpadlós jármű utasterét pedig úgy alakították ki, hogy a lehető leggyorsabb legyen a le- és felszállás.

A gyors utasáramlást a 300 milliméteres padlómagasság is segíti. A jármű 2,55 méter magas és 3,3 méter széles, így a belső tér elképesztően tágas. Az utastérbe 35+1 darab ülést építettek be, ugyanakkor 80-100 utasnak jut hely állva.

Az autóbusz lelke egy Euro 6-os Scania motor, mely biogázzal és sűrített földgázzal egyaránt üzemeltethető. A Scaniától érkező erőforrás 320 lóerős teljesítményű, valamint 1500 newtonméteres nyomatékú. Az ExquiCity a környezetkímélőbb hajtással is dinamikusan gyorsul, ugyanakkor lényegesen kisebb károsanyag-kibocsátással rendelkezik, mint dízeles társai.