Egy új teherautó megalkotásának folyamata sok évvel a bemutató előtt kezdődik. Az új Volvo FH-n például már 2006-ban elkezdtek dolgozni.”Akkoriban még senki sem hallott az iPhone-ról. Mégis 2012-ben, a Volvo FH bemutatásakor az okostelefonok hirtelen a társadalom szerves részévé váltak. Ezt a változást meg kell tudnunk jósolni” – mondta Rikard Orell, a Volvo Trucks dizájnigazgatója.

Egy éve a Volvo Trucks befejezte a márka történetének legnagyobb bemutatóját. Hat új teherjármű-modellt mutattak be kevesebb mint egy év alatt. Minden modellnek három közös dizájn-vonása van. Az “iron mark”,  amely immár egy feltűnő helyre került a szélvédő alá, a nagyobb méhsejt-mintás hűtőrács és a V-alakú fényszórók. Azonban a legnagyobb kihívást a tervezőcsapatnak az jelentette, hogy kifejezze a különbséget a különféle modellek között.

 
Minden új modell kívánt hatását és személyiségét számos képpel ábrázolták. A Volvo zászlóshajójának, az FH16-nak az egyik képe egy vadló-csorda volt. A Volvo FH16 a világ legerősebb sorozatgyártású teherjárműve, ezért a tervezők a dizájntervekben is ki akarták fejezni az erőt. Mindamellett el akarták kerülni, hogy a nyergesvontató formaterve agresszivitást tükrözzön.

Az új Volvo FMX inspirációs tábláján zord környezetek és fenntartható anyagok vegyes képei tűntek fel. A végeredmény egy kívül s belül egyaránt robusztus teherautó lett. A nagy hűtőrács az új Volvo tehergépkocsin úgy néz ki, mintha valami különös oka lenne a létezésének. “Az új tehergépjármű sorozat vázlatait még 2006-ban kezdtük el megrajzolni, és ezek a járművek csak sok évvel később lesznek láthatók az utakon. Ezek a helyzetek megkövetelik, hogy képesek legyünk elképzelni a jövőt. Szóval igen, a dizájn a kreativitásról és arról is szól, hogy egy vonzó jövő valóra váljon” – tette hozzá Rikard Orell.