Ezek inspirálják a tervezőket a Volvónál

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.10.31. 12.00

Vadló-csorda és méhsejt minta inspirálja olykor a svéd gyártó tervezőit. Ettől lesznek egyedi megjelenésűek a Volvo teherautói.

Egy új teherautó megalkotásának folyamata sok évvel a bemutató előtt kezdődik. Az új Volvo FH-n például már 2006-ban elkezdtek dolgozni.”Akkoriban még senki sem hallott az iPhone-ról. Mégis 2012-ben, a Volvo FH bemutatásakor az okostelefonok hirtelen a társadalom szerves részévé váltak. Ezt a változást meg kell tudnunk jósolni” – mondta Rikard Orell, a Volvo Trucks dizájnigazgatója.

Egy éve a Volvo Trucks befejezte a márka történetének legnagyobb bemutatóját. Hat új teherjármű-modellt mutattak be kevesebb mint egy év alatt. Minden modellnek három közös dizájn-vonása van. Az “iron mark”,  amely immár egy feltűnő helyre került a szélvédő alá, a nagyobb méhsejt-mintás hűtőrács és a V-alakú fényszórók. Azonban a legnagyobb kihívást a tervezőcsapatnak az jelentette, hogy kifejezze a különbséget a különféle modellek között.

 
Minden új modell kívánt hatását és személyiségét számos képpel ábrázolták. A Volvo zászlóshajójának, az FH16-nak az egyik képe egy vadló-csorda volt. A Volvo FH16 a világ legerősebb sorozatgyártású teherjárműve, ezért a tervezők a dizájntervekben is ki akarták fejezni az erőt. Mindamellett el akarták kerülni, hogy a nyergesvontató formaterve agresszivitást tükrözzön.

Az új Volvo FMX inspirációs tábláján zord környezetek és fenntartható anyagok vegyes képei tűntek fel. A végeredmény egy kívül s belül egyaránt robusztus teherautó lett. A nagy hűtőrács az új Volvo tehergépkocsin úgy néz ki, mintha valami különös oka lenne a létezésének. “Az új tehergépjármű sorozat vázlatait még 2006-ban kezdtük el megrajzolni, és ezek a járművek csak sok évvel később lesznek láthatók az utakon. Ezek a helyzetek megkövetelik, hogy képesek legyünk elképzelni a jövőt. Szóval igen, a dizájn a kreativitásról és arról is szól, hogy egy vonzó jövő valóra váljon” – tette hozzá Rikard Orell.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.