Öt éven belül mindenhol gáz lesz

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.10.29. 12.30

Az Európai Unió tegnap olyan irányelvet fogadott el, mely szerint meg kell teremteni a tagállamokban a gázüzemű közlekedésre alkalmas töltőinfrastruktúrát.

A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter (MGKKE) szerint az intézkedés a hazai helyzet javulását is elősegítheti, hiszen egyértelmű feladat elé állítja mind a szabályozói, mind pedig a gazdasági szereplőket.
Az EU-s irányelv szerint az alternatív üzemanyaggal hajtott járművek számára meg kell teremteni a korlátozások nélküli közlekedés lehetőségét ahhoz, hogy Európa csökkenthesse a ma még nyomasztó, 94 százalékos kőolajfüggőségét, amely nem mellesleg az unió számára napi 1 milliárd euró importköltséget eredményez. A bio- és földgáz alapú közlekedés bizonyítottan minden közlekedési eszköz számára gazdaságos és tiszta alternatívát nyújt, mely nem csak az üzemeltetőnek, de tiszta emissziójának köszönhetően a környezet számára is rendkívül előnyös, alacsony széndioxid- és károsanyag-kibocsátásának, valamint csendes üzemének eredményeként.

A döntésnek köszönhetően a CNG-üzemű járművek 2020-ra már gondtalanul tölthetőek lesznek az EU bármely városában, elővárosában és sűrűn lakott területein, ami egyúttal azt is jelenti, hogy ezek utazásra is alkalmassá válnak. A fő európai gerinchálózaton, vagyis a legfontosabb európai autópályákon 2025-ig kell megvalósítani egy megfelelő sűrűségű CNG és LNG (CNG-nél sűrűbb, cseppfolyós földgáz) töltőállomás-hálózatot is. Eközben biztosítani kell, hogy az üzemanyag árazása a járműtulajdonosok számára maradjon vonzó, a kőolaj alapú üzemanyagokról megvalósulhasson az áttérés.

Az Európai Unió Parlamentje és Bizottsága döntött a tüzelőanyagcellás járműveket kiszolgáló hidrogén töltőinfrastruktúráról is, habár e döntés értelmében a tagállamok határozhatnak arról, kiépítik-e azt, vagy sem.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.