A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter (MGKKE) szerint az intézkedés a hazai helyzet javulását is elősegítheti, hiszen egyértelmű feladat elé állítja mind a szabályozói, mind pedig a gazdasági szereplőket.

Az EU-s irányelv szerint az alternatív üzemanyaggal hajtott járművek számára meg kell teremteni a korlátozások nélküli közlekedés lehetőségét ahhoz, hogy Európa csökkenthesse a ma még nyomasztó, 94 százalékos kőolajfüggőségét, amely nem mellesleg az unió számára napi 1 milliárd euró importköltséget eredményez. A bio- és földgáz alapú közlekedés bizonyítottan minden közlekedési eszköz számára gazdaságos és tiszta alternatívát nyújt, mely nem csak az üzemeltetőnek, de tiszta emissziójának köszönhetően a környezet számára is rendkívül előnyös, alacsony széndioxid- és károsanyag-kibocsátásának, valamint csendes üzemének eredményeként.

A döntésnek köszönhetően a CNG-üzemű járművek 2020-ra már gondtalanul tölthetőek lesznek az EU bármely városában, elővárosában és sűrűn lakott területein, ami egyúttal azt is jelenti, hogy ezek utazásra is alkalmassá válnak. A fő európai gerinchálózaton, vagyis a legfontosabb európai autópályákon 2025-ig kell megvalósítani egy megfelelő sűrűségű CNG és LNG (CNG-nél sűrűbb, cseppfolyós földgáz) töltőállomás-hálózatot is. Eközben biztosítani kell, hogy az üzemanyag árazása a járműtulajdonosok számára maradjon vonzó, a kőolaj alapú üzemanyagokról megvalósulhasson az áttérés.

Az Európai Unió Parlamentje és Bizottsága döntött a tüzelőanyagcellás járműveket kiszolgáló hidrogén töltőinfrastruktúráról is, habár e döntés értelmében a tagállamok határozhatnak arról, kiépítik-e azt, vagy sem.