Nagyon hasít az új magyar IC

IC+

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.10.22. 12.00

Átadták a MÁV új, saját fejlesztésű intercity vagonjait, melyek félelmetes sebességre képesek.

Forgalomba állt a MÁV-Start két saját fejlesztésű és gyártású IC+ kocsija, melyek mától kezdve az ország több térségében szállítják az utasokat. Az érdeklődők elsőként a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza vasútvonalon, majd a soproni és szombathelyi, később a pécsi, kaposvári és dombóvári, illetve a Miskolc, Nyíregyháza IC-vonalon találkozhatnak az új kocsikkal. Az IC+ kocsikat a MÁV-Start szolnoki vasútjármű-javító telephelye gyártotta és teljes egészében hazai fejlesztésűek.

A járművek légkondicionáltak, emellett elektromos csatlakozókkal és wifi-vel, kamerákkal, GPS-alapú utastájékoztatási rendszerrel is felszerelték őket. Az új fényezéssel ellátott vagonokkal akár 200 kilométer/órával is hasíthat egy szerelvény. Ekkora sebességre a hazai vasútvonalakon azonban egyelőre nincs mód. Vélhetően az utasok már annak is örülnek majd, ha jelenlegi menetrendet képes lesz tartani a vonat.

Az IC+ kocsik megfelelnek az Európai Unió által alkalmazott TSI rendszer követelményeinek és hozzávetőlegesen száz vizsgálaton bizonyították alkalmasságukat a belföldi próbaüzem előtt.

A MÁV-Start IC+ kocsijainak kifejlesztésével hosszú évek után éledt újra Magyarországon a vasúti személyszállító járműgyártás. Ha beválnak az új vasúti kocsik, akkor sorozatgyártásuk jövőre indulhat, melyhez a 250 ezer kilométeres belföldi utasforgalmi próbaüzem tapasztalatait is felhasználják. Az IC+ innovációs fejlesztési projekt összköltsége 1,4 milliárd forint volt, amelyhez 460 millió forint európai uniós támogatási keretösszeget nyert el a vasúttársaság.

Kommentek

  • PROVOCATOR

    A vagonok félelmetes sebességre képesek ? Én eddig azt hittem, hogy a mozdony húzza a vagont. Márpedig akkor a mozdonynak kell képesnek lenni félelmetes sebességre. Neeeeem ?

  • Vorserie

    Hát nem tudom!

    Ha a mozdony után akarunk kötni vagonokat akkor szerkezetileg azoknak is meg kell felelniük a nagyobb sebesség eléréséhez szükséges követelményeknek.

    Nyilván nem tudsz egy TGV után egy Magyar szenes vagont kötni,hogy 400-al vigye a szenet.

  • subtotal

    Akkor mintha tesztelnénk kocsiként:
    Azt a nyolcvanas évekbeli üléshuzatot melyik raktárban találták?
    Nem tudtak volna még pár színt belül felmázolni a száz különböző mellé (érthetetlen mikor kívül tök jó a dizájn)?
    Azok a karfák innen fájnak, nemhogy könyökölni rajtuk.
    Tök jó, hogy vannak konnektorok végre, de a folyosós utasok is tudják majd használni?
    Szellőzés, klímázás remélhetőleg jobb lesz, mint volt.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.