Nagyon hasít az új magyar IC

IC+

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.10.22. 12.00

Átadták a MÁV új, saját fejlesztésű intercity vagonjait, melyek félelmetes sebességre képesek.

Forgalomba állt a MÁV-Start két saját fejlesztésű és gyártású IC+ kocsija, melyek mától kezdve az ország több térségében szállítják az utasokat. Az érdeklődők elsőként a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza vasútvonalon, majd a soproni és szombathelyi, később a pécsi, kaposvári és dombóvári, illetve a Miskolc, Nyíregyháza IC-vonalon találkozhatnak az új kocsikkal. Az IC+ kocsikat a MÁV-Start szolnoki vasútjármű-javító telephelye gyártotta és teljes egészében hazai fejlesztésűek.

A járművek légkondicionáltak, emellett elektromos csatlakozókkal és wifi-vel, kamerákkal, GPS-alapú utastájékoztatási rendszerrel is felszerelték őket. Az új fényezéssel ellátott vagonokkal akár 200 kilométer/órával is hasíthat egy szerelvény. Ekkora sebességre a hazai vasútvonalakon azonban egyelőre nincs mód. Vélhetően az utasok már annak is örülnek majd, ha jelenlegi menetrendet képes lesz tartani a vonat.

Az IC+ kocsik megfelelnek az Európai Unió által alkalmazott TSI rendszer követelményeinek és hozzávetőlegesen száz vizsgálaton bizonyították alkalmasságukat a belföldi próbaüzem előtt.

A MÁV-Start IC+ kocsijainak kifejlesztésével hosszú évek után éledt újra Magyarországon a vasúti személyszállító járműgyártás. Ha beválnak az új vasúti kocsik, akkor sorozatgyártásuk jövőre indulhat, melyhez a 250 ezer kilométeres belföldi utasforgalmi próbaüzem tapasztalatait is felhasználják. Az IC+ innovációs fejlesztési projekt összköltsége 1,4 milliárd forint volt, amelyhez 460 millió forint európai uniós támogatási keretösszeget nyert el a vasúttársaság.

Kommentek

  • PROVOCATOR

    A vagonok félelmetes sebességre képesek ? Én eddig azt hittem, hogy a mozdony húzza a vagont. Márpedig akkor a mozdonynak kell képesnek lenni félelmetes sebességre. Neeeeem ?

  • Vorserie

    Hát nem tudom!

    Ha a mozdony után akarunk kötni vagonokat akkor szerkezetileg azoknak is meg kell felelniük a nagyobb sebesség eléréséhez szükséges követelményeknek.

    Nyilván nem tudsz egy TGV után egy Magyar szenes vagont kötni,hogy 400-al vigye a szenet.

  • subtotal

    Akkor mintha tesztelnénk kocsiként:
    Azt a nyolcvanas évekbeli üléshuzatot melyik raktárban találták?
    Nem tudtak volna még pár színt belül felmázolni a száz különböző mellé (érthetetlen mikor kívül tök jó a dizájn)?
    Azok a karfák innen fájnak, nemhogy könyökölni rajtuk.
    Tök jó, hogy vannak konnektorok végre, de a folyosós utasok is tudják majd használni?
    Szellőzés, klímázás remélhetőleg jobb lesz, mint volt.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

F1: Kukkantsd meg az új Mercedest!

A Mercedes-csapat néhány részletfotóval készíti elő új autója, a W08-as csütörtöki leleplezését. Kék szín is kerül a járgányra.

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nemcsak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Újabb autógyártót kebelezne be a PSA

A malajziai Proton autógyár megvásárlása iránt is érdeklődik az Opel leendő új tulajdonosa, a PSA Peugeot-Citroën konszern.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.