Tűzoltóautó, amiben mindenki gyerekké változik

Magirus Dragon X6

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.10.21. 12.00

Ha beülünk a Magirus repülőtéri tűzoltóautójába, eszünkbe jut, nagyon nagy hibát követtünk el, hogy nem teljesítettük gyerekkori vágyunkat és nem lettünk tűzoltók.

Persze az érzés hamar átváltozik természetes érdeklődéssé és a kíváncsi felnőttből néhány éves gyermek lesz, aki mindent meg akar nyomni a műszerfalon, illetve annak környékén. A Magirus Dragon X6-os vezetőfülkéje olyan belülről, mint egy űrhajó, hiszen a kormány mellett hatalmas érintőképernyő, joystick és különféle kütyük vannak.

A 6×6-os hajtásképletű, háromtengelyes repülőtéri tűzoltóautó kormánya a bal oldalra került. A rendkívül tágas fülke összesen 3+1 fő szállítására alkalmas. A járművet úgynevezett ikerhajtással szerelték, melynek lényege, hogy a hajtásra két erőforrás is rendelkezésre áll. Ennek megfelelően a jármű két Euro 3-as környezetvédelmi normákat teljesítő, 540 lóerős, vagy két Euro 5-ös Iveco Cursor 13-as, 560 lóerős motorral rendelhető. Az erőforrásokhoz egy teljesen automata, Allison gyártmányú sebességváltó csatlakozik.

Ugyan a kép éjszaka készült, azért egész jól látható a hátsó kamera képe

A 40 tonnás össztömeggel rendelkező Dragon X6 21 másodperc alatt gyorsul 80 km/órára, maximális sebessége pedig 135 km/óra. Az izmos motorokkal ellátott tűzoltóautó persze mit sem érne a 12 500 literes tartály nélkül, ami mellett egy 1500 literes habtartály is rendelkezésre áll. Talán nem meglepő, de minden eszköz irányítása a vezetőfülkéből vezérelhető. Így például a vízágyú is, de az oltást nagyban könnyítik a kasztnira szerelt kamerák, melyek képe a kormánytól jobbra található hatalmas érintőképernyőn látható.

A repülőtéri tűzoltóautókat szerencsére ritkán kell éles bevetésben használni Európában, ettől függetlenül minden nap olyan készültségben kell lenniük, mintha aznap kellene a lehető legjobb teljesítményt nyújtaniuk. Ezért az ilyen, vagy az ehhez hasonló tűzoltóautókat rendszeresen ellenőriznie kell a karbantartó személyzetnek, mert egy esetleges szerencsétlenség során minden másodperc számít.

A háromtengelyes, dupla-motoros jármű hátulrül

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.