Persze az érzés hamar átváltozik természetes érdeklődéssé és a kíváncsi felnőttből néhány éves gyermek lesz, aki mindent meg akar nyomni a műszerfalon, illetve annak környékén. A Magirus Dragon X6-os vezetőfülkéje olyan belülről, mint egy űrhajó, hiszen a kormány mellett hatalmas érintőképernyő, joystick és különféle kütyük vannak.

A 6×6-os hajtásképletű, háromtengelyes repülőtéri tűzoltóautó kormánya a bal oldalra került. A rendkívül tágas fülke összesen 3+1 fő szállítására alkalmas. A járművet úgynevezett ikerhajtással szerelték, melynek lényege, hogy a hajtásra két erőforrás is rendelkezésre áll. Ennek megfelelően a jármű két Euro 3-as környezetvédelmi normákat teljesítő, 540 lóerős, vagy két Euro 5-ös Iveco Cursor 13-as, 560 lóerős motorral rendelhető. Az erőforrásokhoz egy teljesen automata, Allison gyártmányú sebességváltó csatlakozik.

Ugyan a kép éjszaka készült, azért egész jól látható a hátsó kamera képe

A 40 tonnás össztömeggel rendelkező Dragon X6 21 másodperc alatt gyorsul 80 km/órára, maximális sebessége pedig 135 km/óra. Az izmos motorokkal ellátott tűzoltóautó persze mit sem érne a 12 500 literes tartály nélkül, ami mellett egy 1500 literes habtartály is rendelkezésre áll. Talán nem meglepő, de minden eszköz irányítása a vezetőfülkéből vezérelhető. Így például a vízágyú is, de az oltást nagyban könnyítik a kasztnira szerelt kamerák, melyek képe a kormánytól jobbra található hatalmas érintőképernyőn látható.

A repülőtéri tűzoltóautókat szerencsére ritkán kell éles bevetésben használni Európában, ettől függetlenül minden nap olyan készültségben kell lenniük, mintha aznap kellene a lehető legjobb teljesítményt nyújtaniuk. Ezért az ilyen, vagy az ehhez hasonló tűzoltóautókat rendszeresen ellenőriznie kell a karbantartó személyzetnek, mert egy esetleges szerencsétlenség során minden másodperc számít.

A háromtengelyes, dupla-motoros jármű hátulrül