Egy Kamaz, ami elvarázsol

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.10.18. 19.15

Autentikus orosz bútorok, zuhanyzó, konyha és motortároló. Mindez egy koromfekete Kamaz belsejében.

Ebédlő, nappali, konyha, hálószoba, zuhanyzó és garázs – ez mind megtalálható egy takaros kis belvárosi lakásban, kivéve a garázst. Na ezért jobb a képeken látható koromfekete Kamaz, mert ebben még az is van. Az autentikus orosz bútorokról nem is beszélve.
Kívülről nézve ez egy átlagos orosz teherautónak néz ki, de ha bemerészkedik az ember, olyan mesebeli környezet fogadja, amilyet manapság már csak a mesékben, vagy régi filmekben látunk.
A Kamaz egyébként Oroszország legnagyobb járműgyártó vállalata. Központja a tatárföldi Naberezsnije Cselniben található. Nehézteherautó-gyártásban a világ tíz legjelentősebb vállalatának egyike, míg dízelmotorgyártásban a világranglista nyolcadik helyét foglalja el. Az első teherautó 1976 februárjában gördült le a gyártósorról. A nevét kezdetben KamAZ-nak írták, azonban ez a szokás hamar kiment a használatból, és már több évtizede vagy csupa nagybetűvel, vagy csak nagy kezdőbetűvel írják. 
A cég 30 éves fennállása során mintegy 1,7 millió tehergépjárművet (melyekből 450 000 jelenleg is üzemel), 200 ezer személyautót és 1000 autóbuszt szerelt össze.
A Kamaz aktívan részt vesz különböző rali-versenyeken, melyek közül a legnívósabbak egyikét, a Dakar-ralit hét alkalommal is megnyerte, először 1996-ban diadalmaskodott.
A cégcsoport legnagyobb tulajdonosa mind a mai napig az orosz Állami Vagyonkezelő Rt., valamint jelentős tulajdonhányada van még a magánkézben lévő orosz Külkereskedelmi Banknak és egy befektetési társaságnak is.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.