Az új fejlesztés lehetővé teszi, hogy a jármű 360 fokban mindent felderítsen maga körül. A teherautó egyszerre értékeli a több forrásból származó információkat. A rendszer gyorsabban működik, mint az emberi elme, és intézkedéseket javasol a balesetek elkerülése érdekében. A technológia ugyan most még tesztfázisban van, de 5-10 éven belül valósággá válhat.

A fejlesztés a “Non-Hit Car and Truck” kutatási projektnek köszönhetően született meg, melyet a Volvo Cars és a Volvo Trucks közösen dolgozott ki. Az intelligens rendszer működés közben minden történést regisztrál, ami körülötte zajlik és javaslatot tesz közbeavatkozásokra. Ennek köszönhetően lehetővé válik a gyalogossal, kerékpárossal, vagy egyéb járművel történő ütközés elkerülése. Ha sofőr nem reagál a javasolt intézkedésre, a kormányzás vagy a fékrendszer önállóan aktiválódhat.

A fejlesztésben a fő egység egy adatplatform, mely összesíti a jármű minden oldalán elhelyezett kamerákból, radarokból és egyéb érzékelőiből érkező információkat. Ez lehetővé teszi, hogy a teherautó 360 fokos látószögű képet alkosson környezetéről 25 ezred-másodpercenként. A technológia minden bejövő adatot feldolgoz és a kockázatelemzés után különböző útvonal opciók generálódnak a jármű számára. Kombinálva a számos érzékelő rendszert a technológia azonosítja és megkülönbözteti a különböző úthasználókat, beleértve a gyalogosokat, kerékpárosokat, motorkerékpárosokat és egyéb járműveket. Egyidejűleg érzékeli távolságukat és mozgási irányukat.

A technológia 5 másodpercre előre közlekedési forgatókönyvet tervezhet a tárgyak sebességétől függően, és felvázolja a legjobb cselekvési tervet.” tette hozzá Mansour Keshavarz, a Volvo Trucks rendszermérnöke. “Sok esetben a technológia navigátorként szolgál, mely a jármű teljes környezetét látja. Figyelmeztetheti a gépkocsivezetőt a zajló eseményekre, például hangjelzéssel vagy fékezéssel az ütközés elkerülése érdekében, így ő reagálhat.

A technológia még nem kész arra, hogy a biztonsági rendszerekben is alkalmazzák. Összevetve a személyautókban lévő jármű automatikával, sajátos kihívásokat jelent kifejlesztése nehéz teherjárművekhez.