Orosz off-road melósok

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.10.08. 12.00

A Gaz Group tegnap hivatalosan is bejelentette, hogy ma indul az új közép- és nehéz teherbírású Ural teherautók gyártása.

Az Ural teherautókra sokan emlékezhetnek idehaza, hiszen a Magyar Honvédség állományában is szép számmal voltak és vannak még ilyen orosz gyártmányú teherautók. A Gaz Group tegnap arról tájékoztatta a Vezess.hu-t, hogy beindítja a megújult AWD Ural-M modellek szériagyártását. A gyártó a modellcsaládot az Ural 4320 alapjaira fejlesztette ki 4×4-es, valamint 6×6-os hajtásképletű alvázakkal. A megújult típusok megtartották az elődök kiváló off-road képességeit is. A mérnökök a korábban nagy tételben értékesített típuson közel 50 változtatást és technológiai fejlesztést hajtottak végre.
Megnövelt teherbírás
A legfontosabb változtatások között van, hogy az első tengely megengedett terhelését 5,3 tonnáról 6,5 tonnára növelték, az alváz megengedett terhelését pedig 12 tonnáról 13 tonnára emelték. A fejlesztéseknek köszönhetően a rakomány súlya elérheti a 22,5 tonnát, míg a legnagyobb megengedett össztömeg akár 38 tonna is lehet.

Gazdaságosabb motorok
A modellcsalád tagjai hathengeres, Euro 4-es környezetvédelmi normákat teljesítő YaMZ-536 motorokkal készülnek, melyek teljesítménye 240-320 lóerő között van. Az erőforrásokhoz ötsebességes YaMZ-1105, valamint egy kilenc sebességes ZF-gyártmányú 9S1310TO típusú váltót kínálnak. Az Ural-M modellekhez a fentiek mellett  hathengeres, 320 lóerős, Euro 4-es YaMZ-65654 típusú motort is elérhetővé tettek az oroszok. Az új erőforrások nyomatéka jobb, emellett a korábbiakhoz képest 8 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak. A hatótávolság növelése érdekében rendelhető extraként kiegészítő üzemanyagtartályt is kínálnak a modellekhez.

Garancia és biztonság
A megújult teherautó-családot RBL kormányzási rendszerrel gyártják, melynek része az integrált hidraulikus erősítő. A biztonságról pedig a teljesen pneumatikus Wabco komponensekből álló fékrendszer gondoskodik. A fejlesztéseknek köszönhetően az Ural-M teherautók karbantartási intervallumát 15 ezer kilométerre becsülik, emellett a Gaz Group két év teljes körű garanciát, vagy 100 ezer kilométer jótállást ad az Ural-M modellekhez.
 

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.