Gigantikus pénz közlekedésfejlesztésre

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.10.06. 17.45

Az évtized végéig 1500 milliárd forint jut közlekedésfejlesztésre Magyarországon. Főként a vastra költenek majd.


1500 milliárd forintból valósulhatnak meg újabb közlekedési beruházások Magyarországon, az összeg háromnegyedét a kormány vasúti fejlesztésekre szánja – jelentette ki a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) vagyonpolitikáért felelős államtitkára hétfőn, a Szolnok-Szajol vasútvonal új Tisza-hídjának betolása alkalmából, a helyszínen tartott sajtótájékoztatón.

Hegmanné Nemes Sára emlékeztetett a biztonságos és európai színvonalú közlekedés feltételeinek megteremtésére az elmúlt időszakban 2500 milliárd forintot fordítottak, a Közlekedés Operatív Programból (KÖZOP), a következő 6 évben pedig további 1500 milliárd forint áll rendelkezésre. Az összeg háromnegyedét vasúti fejlesztésekre fordítják majd – tette hozzá.     

A politikus szerint a fejlesztések lehetővé teszik – a szolgáltatás színvonalának javítása mellett – a vonatok óránkénti 160 kilométeres sebességét, így a menetidőn is jelentősen rövidítenek.   

Közölte: a 2015-ben elkészülő Szolnok-Szajol vasútvonal rekonstrukciója a Debrecenig tartó szakasz felújításával folytatódik az évtized végéig. Emellett a tervek között szerepel új vasúti kocsik és mozdonyok beszerzése, valamint a Hatvan-Miskolc-Nyíregyháza vonal és az elővárosi közlekedés modernizálása is. 

Forrás: MTI  

Kommentek

  • imi001

    A közutak meg járhatatlanok :(

  • Kempelen

    Nem járhatatlanok és még csak nem is extrém rosszak.

  • imi001

    Kempelen hol élsz te ? Ezek szerint nem Magyarországon Vagy fogalmad sincs mi az hogy JÓ!!!!!!! út

  • Kempelen

    Pedig itt élek, remekül tudom, hogy mitől jó egy út és elég sokat utazgatok, tehát összehasonlítási alapom is van. Magyarországon összességében nem extrém rosszak az utak. Vannak helyek, ahol igen, de általánosságban nem és az összkép egyáltalán nem tükrözi azt, amit állítasz.

  • imi001

    Általánosságban egy rakás sz@r a magyar úthálózat minősége. nehogy már megmagyarázd 83 óta vezetek szinte az ország összes útját ismerem Jártam nyugati országokba elég sokat szóval van mihez viszonyítanom De még csak nyugatra sem kell menni elég csak a szlovákokhoz átruccanni Ja és hozzáteszem hogy tavaly még a kemény télre sem lehetett fogni a kritikán aluli állapotokat Lehet hogy te valóban utazgatsz nekem viszont ez a szakmám Napi 10 12 órát töltök a kormány mögött De igazad van aki (utazgat) az jobban ismeri a viszonyokat

  • Kempelen

    Nem fogok veled számháborúzni, hogy ki, mennyit vezet. Szerencsére sokat utazgatok Európában is és Magyarország útjai nem olyanok, amilyennek az első hozzászólásodban beállítani akartad. Még a sokak által agyonmantrázott Ausztriában sem nehéz rossz utat találni, nem alpesi közegben is.
    Nem jársz ezek szerint alsóbb rendű utakon a Felvidéken sem. Ajánlom figyelmedbe az Ipolyság (Sahy) fölötti másod-harmadrendű utakat. Aztán ha még van kedved, akkor utána beszélgessünk, ha kimérgelódted magad addig fölösleges.
    Hazánk útjai nem élhetetlenek. Vannak rosszak természetesen, akár Nógrádban, de Vas megyében is, de az összkép közel sem tragikus.

  • szaboata

    A megszokáshoz és a tradicíókhoz híven,természetesen a déli országrész kimarad minden fejlesztésből.
    Nem tudom,ki merre utazgat,vezetget.Fiúk,gyertek el egyszer,menjünk el Nagykanizsáról Szegedre,vagy onnan Debrecenbe.Vasúton,vagy közúton,mindegy.Megmutatom,milyen a Nem Budapest-érdekelt úthálózat.és minőség,és közlekedési lehetőség.
    Az országot így is ketté lehet osztani.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.