Gigantikus pénz közlekedésfejlesztésre

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.10.06. 17.45

Az évtized végéig 1500 milliárd forint jut közlekedésfejlesztésre Magyarországon. Főként a vastra költenek majd.


1500 milliárd forintból valósulhatnak meg újabb közlekedési beruházások Magyarországon, az összeg háromnegyedét a kormány vasúti fejlesztésekre szánja – jelentette ki a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) vagyonpolitikáért felelős államtitkára hétfőn, a Szolnok-Szajol vasútvonal új Tisza-hídjának betolása alkalmából, a helyszínen tartott sajtótájékoztatón.

Hegmanné Nemes Sára emlékeztetett a biztonságos és európai színvonalú közlekedés feltételeinek megteremtésére az elmúlt időszakban 2500 milliárd forintot fordítottak, a Közlekedés Operatív Programból (KÖZOP), a következő 6 évben pedig további 1500 milliárd forint áll rendelkezésre. Az összeg háromnegyedét vasúti fejlesztésekre fordítják majd – tette hozzá.     

A politikus szerint a fejlesztések lehetővé teszik – a szolgáltatás színvonalának javítása mellett – a vonatok óránkénti 160 kilométeres sebességét, így a menetidőn is jelentősen rövidítenek.   

Közölte: a 2015-ben elkészülő Szolnok-Szajol vasútvonal rekonstrukciója a Debrecenig tartó szakasz felújításával folytatódik az évtized végéig. Emellett a tervek között szerepel új vasúti kocsik és mozdonyok beszerzése, valamint a Hatvan-Miskolc-Nyíregyháza vonal és az elővárosi közlekedés modernizálása is. 

Forrás: MTI  

Kommentek

  • imi001

    A közutak meg járhatatlanok :(

  • Kempelen

    Nem járhatatlanok és még csak nem is extrém rosszak.

  • imi001

    Kempelen hol élsz te ? Ezek szerint nem Magyarországon Vagy fogalmad sincs mi az hogy JÓ!!!!!!! út

  • Kempelen

    Pedig itt élek, remekül tudom, hogy mitől jó egy út és elég sokat utazgatok, tehát összehasonlítási alapom is van. Magyarországon összességében nem extrém rosszak az utak. Vannak helyek, ahol igen, de általánosságban nem és az összkép egyáltalán nem tükrözi azt, amit állítasz.

  • imi001

    Általánosságban egy rakás sz@r a magyar úthálózat minősége. nehogy már megmagyarázd 83 óta vezetek szinte az ország összes útját ismerem Jártam nyugati országokba elég sokat szóval van mihez viszonyítanom De még csak nyugatra sem kell menni elég csak a szlovákokhoz átruccanni Ja és hozzáteszem hogy tavaly még a kemény télre sem lehetett fogni a kritikán aluli állapotokat Lehet hogy te valóban utazgatsz nekem viszont ez a szakmám Napi 10 12 órát töltök a kormány mögött De igazad van aki (utazgat) az jobban ismeri a viszonyokat

  • Kempelen

    Nem fogok veled számháborúzni, hogy ki, mennyit vezet. Szerencsére sokat utazgatok Európában is és Magyarország útjai nem olyanok, amilyennek az első hozzászólásodban beállítani akartad. Még a sokak által agyonmantrázott Ausztriában sem nehéz rossz utat találni, nem alpesi közegben is.
    Nem jársz ezek szerint alsóbb rendű utakon a Felvidéken sem. Ajánlom figyelmedbe az Ipolyság (Sahy) fölötti másod-harmadrendű utakat. Aztán ha még van kedved, akkor utána beszélgessünk, ha kimérgelódted magad addig fölösleges.
    Hazánk útjai nem élhetetlenek. Vannak rosszak természetesen, akár Nógrádban, de Vas megyében is, de az összkép közel sem tragikus.

  • szaboata

    A megszokáshoz és a tradicíókhoz híven,természetesen a déli országrész kimarad minden fejlesztésből.
    Nem tudom,ki merre utazgat,vezetget.Fiúk,gyertek el egyszer,menjünk el Nagykanizsáról Szegedre,vagy onnan Debrecenbe.Vasúton,vagy közúton,mindegy.Megmutatom,milyen a Nem Budapest-érdekelt úthálózat.és minőség,és közlekedési lehetőség.
    Az országot így is ketté lehet osztani.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.