Gigantikus pénz közlekedésfejlesztésre

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.10.06. 17.45

Az évtized végéig 1500 milliárd forint jut közlekedésfejlesztésre Magyarországon. Főként a vastra költenek majd.


1500 milliárd forintból valósulhatnak meg újabb közlekedési beruházások Magyarországon, az összeg háromnegyedét a kormány vasúti fejlesztésekre szánja – jelentette ki a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) vagyonpolitikáért felelős államtitkára hétfőn, a Szolnok-Szajol vasútvonal új Tisza-hídjának betolása alkalmából, a helyszínen tartott sajtótájékoztatón.

Hegmanné Nemes Sára emlékeztetett a biztonságos és európai színvonalú közlekedés feltételeinek megteremtésére az elmúlt időszakban 2500 milliárd forintot fordítottak, a Közlekedés Operatív Programból (KÖZOP), a következő 6 évben pedig további 1500 milliárd forint áll rendelkezésre. Az összeg háromnegyedét vasúti fejlesztésekre fordítják majd – tette hozzá.     

A politikus szerint a fejlesztések lehetővé teszik – a szolgáltatás színvonalának javítása mellett – a vonatok óránkénti 160 kilométeres sebességét, így a menetidőn is jelentősen rövidítenek.   

Közölte: a 2015-ben elkészülő Szolnok-Szajol vasútvonal rekonstrukciója a Debrecenig tartó szakasz felújításával folytatódik az évtized végéig. Emellett a tervek között szerepel új vasúti kocsik és mozdonyok beszerzése, valamint a Hatvan-Miskolc-Nyíregyháza vonal és az elővárosi közlekedés modernizálása is. 

Forrás: MTI  

Kommentek

  • imi001

    A közutak meg járhatatlanok :(

  • Kempelen

    Nem járhatatlanok és még csak nem is extrém rosszak.

  • imi001

    Kempelen hol élsz te ? Ezek szerint nem Magyarországon Vagy fogalmad sincs mi az hogy JÓ!!!!!!! út

  • Kempelen

    Pedig itt élek, remekül tudom, hogy mitől jó egy út és elég sokat utazgatok, tehát összehasonlítási alapom is van. Magyarországon összességében nem extrém rosszak az utak. Vannak helyek, ahol igen, de általánosságban nem és az összkép egyáltalán nem tükrözi azt, amit állítasz.

  • imi001

    Általánosságban egy rakás sz@r a magyar úthálózat minősége. nehogy már megmagyarázd 83 óta vezetek szinte az ország összes útját ismerem Jártam nyugati országokba elég sokat szóval van mihez viszonyítanom De még csak nyugatra sem kell menni elég csak a szlovákokhoz átruccanni Ja és hozzáteszem hogy tavaly még a kemény télre sem lehetett fogni a kritikán aluli állapotokat Lehet hogy te valóban utazgatsz nekem viszont ez a szakmám Napi 10 12 órát töltök a kormány mögött De igazad van aki (utazgat) az jobban ismeri a viszonyokat

  • Kempelen

    Nem fogok veled számháborúzni, hogy ki, mennyit vezet. Szerencsére sokat utazgatok Európában is és Magyarország útjai nem olyanok, amilyennek az első hozzászólásodban beállítani akartad. Még a sokak által agyonmantrázott Ausztriában sem nehéz rossz utat találni, nem alpesi közegben is.
    Nem jársz ezek szerint alsóbb rendű utakon a Felvidéken sem. Ajánlom figyelmedbe az Ipolyság (Sahy) fölötti másod-harmadrendű utakat. Aztán ha még van kedved, akkor utána beszélgessünk, ha kimérgelódted magad addig fölösleges.
    Hazánk útjai nem élhetetlenek. Vannak rosszak természetesen, akár Nógrádban, de Vas megyében is, de az összkép közel sem tragikus.

  • szaboata

    A megszokáshoz és a tradicíókhoz híven,természetesen a déli országrész kimarad minden fejlesztésből.
    Nem tudom,ki merre utazgat,vezetget.Fiúk,gyertek el egyszer,menjünk el Nagykanizsáról Szegedre,vagy onnan Debrecenbe.Vasúton,vagy közúton,mindegy.Megmutatom,milyen a Nem Budapest-érdekelt úthálózat.és minőség,és közlekedési lehetőség.
    Az országot így is ketté lehet osztani.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.