Ismét magyar vezeti az Európa-bajnokságot

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.10.05. 11.00

Kiss Norbert újra vezeti a kamion Európa-bajnokságot, köszönhetően tegnapi spanyolországi teljesítményének.

Tökéletesen indult a szombati nap Jaramában Kiss Norbert számára, ugyanis az Oxxo-csapat pilótája bizonyult a leggyorsabbnak mindkét szabadedzésen. A magyar versenyző megnyerte az időmérőt is, így a pole-pozícióból rajtolhatott az első futamon. Kiss Norbert a jó rajt után meglépett üldözői elől, végig magabiztosan és hiba nélkül autózott az élen. Az 1500 lóerős MAN versenygép gumijai azonban gyorsan koptak, ami miatt némileg csökkent az előnye, de a mögötte autózó Hahn egyszer sem tudta őt támadni az első helyért. Norbert így sima rajt-cél győzelmet aratott, Hahn és Albacete előtt.
A Oxxo-csapat másik magyar pilótája, Major Benedek az időmérőn kilencedik lett, és a futamon is tartotta ezt a pozíciót, de a közepe felé elfolyt a szervó olaja, ezért fel kellett adnia a versenyt. A második futamnak a tizenéves versenyző az utolsó helyről, egyenesen a bokszutcából vágott neki, mivel a két verseny közötti idő alig volt elég a szereléshez. A nehézségek ellenére Benedek a 22. helyről egészen a 12-re tudott feljönni, ahol még Bösigert támadta, de őt már nem maradt ideje megelőzni.

Kiss Norbert a második futamon érvényes rajtsorrend értelmében a nyolcadik helyről rajtolhatott. A pilóta rögtön elment az előle induló Albacete mellett, majd kikerülte az összeakadó Bösiger-Vrsecky párost és harmadiknak fordult az első kanyarban. Egy szerencsétlen ütközés következtében azonban a magyar versenyző versenykamionját kitolták a kavicságyba, majd amikor már éppen visszajött volna, még egyszer nekimentek. A futam végére azonban ötödik lett, ami jó eredménynek tekinthető.

Szombati első futamos győzelmével Kiss Norbert ledolgozta hátrányát és jelenleg az élen áll Albacetevel együtt. Mindkettőjüknek 323 pontja van, mögöttük pedig Hahn következik 318 ponttal. Mára is hasonló tervvel készül az Oxxo-csapat, tehát meg kell nyerni az időmérőt, valamint az első futamot, majd a másodikon két rivális környékén befutni és akkor pár pont előnnyel utazhatna a magyar istálló Le Mans-ba.

Kommentek

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.