Ránctalanítás a BKV-nál

Ikarus 280

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.10.03. 10.15

A BKV-nál végleg nyugdíjba vonulnak a ráncajtós, csuklós Ikarusok. Szombaton mindenki végső búcsút vehet a járművektől.

A Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) ezen a héten végleg kivonja a forgalomból utolsó Ikarus 280-as típusú, úgynevezett ráncajtóval, vagy más néven harmonika ajtóval szerelt autóbuszát. A BPO 479-es rendszámmal ellátott busszal a mai nap folyamán a 7E vonalán találkozhatnak a közlekedésrajongók. Aki pedig szeretne méltó búcsút venni a 28 éves (!) járműtől és annak 205-ös pályaszámú troli változatától, annak érdemes lesz szombaton felkeresni a Városligetet. A járművek 11.00 órakor a Dvorzsák sétány – Olof Palme sétány – Zichy Mihály út csomópontján várják majd a látogatókat.

Az Ikarus 200-as buszcsalád születése 1966-ra vezethető vissza, amikor is megalakult a Bálint György főkonstruktőrből, Oszetzky Károly, Mádi Jenő, Varga Papp József vezető tervezőkből, Kubinyi Ödön főtechnológusból álló csapat. A tervezőgárda tagja volt továbbá Katona Béla főtechnológus-helyettes, valamint Finta László is, akinek a nevéhez már akkor több sikeres Ikarus modell kapcsolódott. A modellcsalád terveit rohammunkában készítették el, melynek eredményeképpen már az 1967-es Budapesti Nemzetközi Vásárra (BNV) jutott egy példány.

A gyártás megindítása után tíz évvel elkészült a 100 ezredik, 1980-ban pedig már a 150 ezredik példány, négy évvel később pedig már a 200 ezredik járművön voltak túl. A nyolcvanas évek végére a fővárosi tömegközlekedési vállalat járműparkja gyakorlatilag csak ilyen modellekből állt. 1986-ban megjelent a típus bolygóajtós változata, mely még a mai napig a BKV flottájának a gerincét képezi. Ettől függetlenül a szombati búcsú történelmi pillanat lesz, hiszen Budapest végleg nyugdíjba helyezi a ráncajtós Ikarusokat.
 

Kommentek

  • Guevara

    “A Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV)”

    Hűha, ez 3 szó nagyon mélyen beleéghetett bizonyos agyakba. Nem gugliztam, de egy jó ideje nem “vállalat” már.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.