Európának készül a Hyundai új furgonja

Hyundai H350

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.28. 12.00

A hannoveri haszonjármű kiállításon a Hyundai bemutatta Európába szánt furgonját.

Nem volt kacsa, a Hyundai hamarosan tényleg piacra dob egy új furgont az Európában. A dél-koreai gyártó a hannoveri IAA haszonjármű kiállításon mindjárt egy áruszállítós, valamint kisbuszos kivitelt is bemutatott. A variálható platformra épített áruszállító háromféle – zárt áruszállítós, személyszállító autóbuszos, valamint platós teherautós – változatban lesz kapható. Bár a gyártó közleménye szerint az új furgon megjelenése tökéletesen illeszkedik a személyautókon megszokott formavilághoz, az új H350-es mégis kissé emlékeztet egy Mercedes Sprintere.

Nehéz áruk a fedélzeten
Az áruszállítós kivitel raktere akár nehéz rakományok szállítására is alkalmas lehet, egészen 1,5 tonnáig. Emellett a furgon további 2,5 tonnás vontatóképességgel rendelkezik. A kétszárnyú hátsó lengőajtók – külön rendelhető üvegtáblával- 180 és 270 fokos szögben nyílnak, nyitott állapotukban pedig 1538 milliméter széles rakodónyílás áll rendelkezésre. A hátsó lökhárítóból egy fellépő is kialakítható, ami megkönnyíti a raktérbe történő feljutást.

A zárt áruszállító utastere 1414 milliméteres belmagassággal és 1071 milliméteres lábtérrel  rendelkezik, mely így két-három utas kényelmes utazására alkalmas. A nyolcféleképpen állítható ülőpad még külön választható felfüggesztéssel és fűtéssel is ellátható. A sofőr számára pedig az állítható kormánykerék biztosítja a kényelmes vezetői helyzet megtalálását.

Automata ajtó

A H350 kisbuszos változata a zárt furgonhoz hasonlóan nagy belső magasságot, valamint széles lábteret kínál utasainak. Az utasajtó elhelyezkedésétől függően – ami lehet elől, vagy a jármű oldalán is – akár 15 fő számára is komfortos ülőhelyet tud biztosítani. A buszos kivitel akár automatikusan működtethető középső ajtóval is rendelhető lépcsővel együtt, ami egyszerűbbé teszi a járműbe történő le- és felszállást.

A furgon utasterének belső hossza 3738 milliméter, az ülések közötti távolság pedig 798 milliméter. A belső térben több tárolóhelyet is kialakítottak. A műszerfal alatti középső burkolat például lehajtható asztalkát és hamutartót rejt, míg a nagyméretű kesztyűtartó külön rendelésre italhűtő funkcióval is megvásárolható. A német BOTT-vállalat jóvoltából azonban a jármű belső kialakítása teljes mértékben személyre szabható.

Menetteljesítmény
A Hyundai kétféle erőforrással, egy 2.5 literes 150 lóerős és 170 lóerős motorral kínálja új haszonjárművét. A gyártó ígérete szerint az új generációs közös nyomócsöves befecskendező rendszer és egy elektronikusan vezérelt turbófeltöltő használatával a H350 motorjai még teljes terhelés mellett is képesek lesznek kiváló teljesítményt nyújtani.

A 2,5 literes motornak mind a normál, mind a nagy teljesítményű változata teljesíti az Euro-5-ös károsanyag-kibocsátási normákat. A megnövelt üzemanyag hatékonyságot a ISG-rendszer biztosítja, ami automatikusan leállítja a motort, ha a kuplung felengedett helyzetben, a motor pedig üresjáratban van. A dél-koreai gyártó alaphelyzetben hatfokozatú kézi sebességváltót biztosít a dízelmotorokhoz.

Biztonsági rendszerek
A H350-ben a biztonságról kipörgésgátló, hidraulikus fékrásegítő gondoskodik. A balesetek elkerülését segíti továbbá a vészfékezést jelző (ESS) rendszer is, amely a hátsó féklámpák villogásával figyelmezteti a jármű mögötti többi közlekedőt az erőteljes fékezésre.


A biztonság növelése érdekében a H350-ben visszagurulás gátló rendszer is van, ami emelkedőn történő elindulásnál megakadályozza a jármű hátragurulását. A rendszer automatikus kézifékként aktiválja a fékeket, amíg a vezető a lábát a fékről a gázpedálra helyezi át. Emellett a H350-esben a felborulás veszélyét csökkentő rendszer (ROM) is található, amely hirtelen kanyarodásnál lecsökkenti a jármű oldalirányú borulásának veszélyét.

Kényelmi fejlesztések
A Hyundai több kényelmi fejlesztéssel is ellátta a járművet. A kulcs nélküli ajtónyitó rendszer például könnyű bejutást tesz lehetővé az utasterébe. Zord időjárási körülmények között a vezető kilátását elektronikusan vezérelt nagyméretű, fűthető külső visszapillantó tükrök segítik. Az esőérzékelős ablaktörlők a szélvédőt érő eső mennyiségétől függően automatikusan változtatják működési sebességüket, a szürkületérzékelős fényszórók pedig szükség esetén automatikusan bekapcsolódnak. A vezető számára a színes 4,2 colos TFT LCD kijelző nyújt gyors áttekintést a jármű kulcsfontosságú adatairól beleértve az üzemanyag fogyasztást, fedélzeti számítógépet, a parkoló szenzor állapotát és az audiorendszer adatait.
 

Kipróbált jármű

A Hyundai szerint az európai vásárlók kipróbált járművet kapnak, a  mérnökök ugyanis hozzávetőleg 2 millió kilométert tettek meg a jármű tesztelése és finomhangolása során. Az extrém hideg időjárási teszteket szerte Európában, Skandináviától Oroszországig végezték. A kemény hidegre Oroszországban és Finnországban készítették fel a furgont, ahol a próbafutások ideje alatt a járművek fagypont alatti hőmérsékleteknek voltak kitéve. A H350 meleg éghajlati viszonyok közötti hosszútávú működőképességét a spanyol nyári forróságban ellenőrizték.
Az új kisteherautót Európa számára a Hyundai Motor hosszú távú haszonjármű partnereként a Karsan Otomotiv Sanayil ve Ticaret vállalat gyártja majd törökországi gyárában.

Kommentek

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.