Európának készül a Hyundai új furgonja

Hyundai H350

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.28. 12.00

A hannoveri haszonjármű kiállításon a Hyundai bemutatta Európába szánt furgonját.

Nem volt kacsa, a Hyundai hamarosan tényleg piacra dob egy új furgont az Európában. A dél-koreai gyártó a hannoveri IAA haszonjármű kiállításon mindjárt egy áruszállítós, valamint kisbuszos kivitelt is bemutatott. A variálható platformra épített áruszállító háromféle – zárt áruszállítós, személyszállító autóbuszos, valamint platós teherautós – változatban lesz kapható. Bár a gyártó közleménye szerint az új furgon megjelenése tökéletesen illeszkedik a személyautókon megszokott formavilághoz, az új H350-es mégis kissé emlékeztet egy Mercedes Sprintere.

Nehéz áruk a fedélzeten
Az áruszállítós kivitel raktere akár nehéz rakományok szállítására is alkalmas lehet, egészen 1,5 tonnáig. Emellett a furgon további 2,5 tonnás vontatóképességgel rendelkezik. A kétszárnyú hátsó lengőajtók – külön rendelhető üvegtáblával- 180 és 270 fokos szögben nyílnak, nyitott állapotukban pedig 1538 milliméter széles rakodónyílás áll rendelkezésre. A hátsó lökhárítóból egy fellépő is kialakítható, ami megkönnyíti a raktérbe történő feljutást.

A zárt áruszállító utastere 1414 milliméteres belmagassággal és 1071 milliméteres lábtérrel  rendelkezik, mely így két-három utas kényelmes utazására alkalmas. A nyolcféleképpen állítható ülőpad még külön választható felfüggesztéssel és fűtéssel is ellátható. A sofőr számára pedig az állítható kormánykerék biztosítja a kényelmes vezetői helyzet megtalálását.

Automata ajtó

A H350 kisbuszos változata a zárt furgonhoz hasonlóan nagy belső magasságot, valamint széles lábteret kínál utasainak. Az utasajtó elhelyezkedésétől függően – ami lehet elől, vagy a jármű oldalán is – akár 15 fő számára is komfortos ülőhelyet tud biztosítani. A buszos kivitel akár automatikusan működtethető középső ajtóval is rendelhető lépcsővel együtt, ami egyszerűbbé teszi a járműbe történő le- és felszállást.

A furgon utasterének belső hossza 3738 milliméter, az ülések közötti távolság pedig 798 milliméter. A belső térben több tárolóhelyet is kialakítottak. A műszerfal alatti középső burkolat például lehajtható asztalkát és hamutartót rejt, míg a nagyméretű kesztyűtartó külön rendelésre italhűtő funkcióval is megvásárolható. A német BOTT-vállalat jóvoltából azonban a jármű belső kialakítása teljes mértékben személyre szabható.

Menetteljesítmény
A Hyundai kétféle erőforrással, egy 2.5 literes 150 lóerős és 170 lóerős motorral kínálja új haszonjárművét. A gyártó ígérete szerint az új generációs közös nyomócsöves befecskendező rendszer és egy elektronikusan vezérelt turbófeltöltő használatával a H350 motorjai még teljes terhelés mellett is képesek lesznek kiváló teljesítményt nyújtani.

A 2,5 literes motornak mind a normál, mind a nagy teljesítményű változata teljesíti az Euro-5-ös károsanyag-kibocsátási normákat. A megnövelt üzemanyag hatékonyságot a ISG-rendszer biztosítja, ami automatikusan leállítja a motort, ha a kuplung felengedett helyzetben, a motor pedig üresjáratban van. A dél-koreai gyártó alaphelyzetben hatfokozatú kézi sebességváltót biztosít a dízelmotorokhoz.

Biztonsági rendszerek
A H350-ben a biztonságról kipörgésgátló, hidraulikus fékrásegítő gondoskodik. A balesetek elkerülését segíti továbbá a vészfékezést jelző (ESS) rendszer is, amely a hátsó féklámpák villogásával figyelmezteti a jármű mögötti többi közlekedőt az erőteljes fékezésre.


A biztonság növelése érdekében a H350-ben visszagurulás gátló rendszer is van, ami emelkedőn történő elindulásnál megakadályozza a jármű hátragurulását. A rendszer automatikus kézifékként aktiválja a fékeket, amíg a vezető a lábát a fékről a gázpedálra helyezi át. Emellett a H350-esben a felborulás veszélyét csökkentő rendszer (ROM) is található, amely hirtelen kanyarodásnál lecsökkenti a jármű oldalirányú borulásának veszélyét.

Kényelmi fejlesztések
A Hyundai több kényelmi fejlesztéssel is ellátta a járművet. A kulcs nélküli ajtónyitó rendszer például könnyű bejutást tesz lehetővé az utasterébe. Zord időjárási körülmények között a vezető kilátását elektronikusan vezérelt nagyméretű, fűthető külső visszapillantó tükrök segítik. Az esőérzékelős ablaktörlők a szélvédőt érő eső mennyiségétől függően automatikusan változtatják működési sebességüket, a szürkületérzékelős fényszórók pedig szükség esetén automatikusan bekapcsolódnak. A vezető számára a színes 4,2 colos TFT LCD kijelző nyújt gyors áttekintést a jármű kulcsfontosságú adatairól beleértve az üzemanyag fogyasztást, fedélzeti számítógépet, a parkoló szenzor állapotát és az audiorendszer adatait.
 

Kipróbált jármű

A Hyundai szerint az európai vásárlók kipróbált járművet kapnak, a  mérnökök ugyanis hozzávetőleg 2 millió kilométert tettek meg a jármű tesztelése és finomhangolása során. Az extrém hideg időjárási teszteket szerte Európában, Skandináviától Oroszországig végezték. A kemény hidegre Oroszországban és Finnországban készítették fel a furgont, ahol a próbafutások ideje alatt a járművek fagypont alatti hőmérsékleteknek voltak kitéve. A H350 meleg éghajlati viszonyok közötti hosszútávú működőképességét a spanyol nyári forróságban ellenőrizték.
Az új kisteherautót Európa számára a Hyundai Motor hosszú távú haszonjármű partnereként a Karsan Otomotiv Sanayil ve Ticaret vállalat gyártja majd törökországi gyárában.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.