25 ezer magyar Transporter

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.09.28. 10.00

Elkelt Magyarországon a 25.000. Volkswagen Transporter. Szombaton a Volkswagen-találkozón vette át új tulajdonosa.


Több mint 100 kilométeres lenne a sor, ha egymás mögé állítanánk az eddig itthon eladott Volkswagen Transportereket. Átlagosan több mint ezer darab fogyott az autókból idehaza, így a hivatalosa forgalmazás 1991-es elindulása után különleges jubileumot ünnepelhetett a Volkswagen Haszonjárművek a hétvégén.

A szombati mogyoródi Volkswagen-találkozó hippifalujában adták át ünnepélyesen a 25.000.  magyarországi Volkswagen Transportert. ( A 15.000-nél is ott volt a Vezess.hu kattints!)

A vevő a festőszerszám piacon 1990 óta jelen lévő, Isaszegen és Budapesten is tevékenykedő Bőszecset Kft. A társaságnak két Transportere van, az egyik huszonhárom éves T3 és 430 ezer kilométert futott , a másik tizennégy éves T4, amely 630 ezer kilométert futott. A flotta új Volkswagene egy Salsa-vörös T5 Dobozos, 140 lóerős turbódízel motorral.

A Transporter itthon


A modell hazai története 1991-ben kezdődött, a forgalmazó az első évben 656 Transporter T4-est értékesített. 1992-ben máris rekordot döntött a jármű, a teljes kis-haszonjármű piac több mint negyedét, 27 százalékát a T4-es eladásai tették ki. Tizenkét évvel ezelőtt 1796 darab T4-est vettek Magyarországon.  A Porsche Hungaria Volkswagen Haszonjárművek márkája 2003 nyarán adta át ügyfelének az első ötödik generációs Transportert.

A Volkswagen Transporter ötödik generációja három különböző tetőmagassággal és kétféle, 3000 és 3400 milliméteres tengelytávval jelent meg, ám igazi sokoldalúságát karosszériafajtái bőségének köszönheti: a T5-ös szériában ugyanis dobozos szállító, kombi, és szimpla- vagy duplakabinos alváz egyaránt született, az exklúzív tárgyalóbuszról, a Multivan-ről vagy a California kempingautóról nem is beszélve.

A különböző motorváltozatokat is hozzászámítva, a T5 összesen 460 alapváltozatban létezik.

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.