Konnektoros hibrid haszonjármű az Ivecótól

Logisztikai robottal a fedélzeten

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.26. 15.00

Áttört szélvédőoszlopok, repülőgépet idéző cockpit és automatikus rakománykezelő rendszer teszi izgalmassá az Iveco Vision tanulmányt.

A városi áruszállítás minden nyűgjére és kérdésére választ szeretne adni az Iveco Vision koncepciójármű. A hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon bemutatott furgon a forgalmi bunyóknak ellenálló, műanyag karosszériapanelekkel, illetve a manőverezést megkönnyítő, áttört szélvédőoszloppal segíti az urbánus közlekedést. 

Az áttetsző tetőnek nincs semmi értelme, hacsak nem a jobb közérzet, ami biztonságosabbá teszi a munkavégzést. 
A jobb oldali tolóajtó az utasülés helyén kapott helyet, ami nyilván abban nyer értelmet, hogy a szokásos kettő helyett egyetlen nyílászárót kell csupán kialakítani, ami olcsóbbá teszi a gyártást. A beszállást egyébként itt lenyíló fellépő segíti. 
A tanulmány különlegessége a teljesen automatikusnak mondott rakománykezelő rendszer, amely érzékelőivel azonosítja a tételeket, és tájékoztatja a vezetőt, hogy a szállítási rend fényében mit hova helyezzen a raktérben, majd a berakodott árut automatikus rögzítő rendszer biztosítja. 
Az Iveco Vision természetesen hibrid hajtásláncot kapott, amelynek részleteire ugyan nem derül fény a cég közleményéből, de mivel városi környezetben tisztán elektromosan tud haladni a jármű, minden bizonnyal nagykapacitású konnektoros hibridről van szó. 
A járműnek a kezelőfelülete is egyedi: felül nyitott, kétszarvú kormánya értelmetlen, az viszont jópofa ötlet , hogy a műszerparknak része egy táblagép, illetve hogy a tolatókamera képét a panoráma tetőre vetítik ki – bár ez utóbbinak szintén nincs semmi gyakorlati értelme.

Kommentek

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.