Keveset iszik az új Doblo

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.25. 12.00

A most zajló 65. IAA Hannoveri Haszonjármű Kiállításon tartja a Fiat a Doblo világpremierjét. Annyi már biztos, hogy nem lesz nagyétkű.

Az olasz márka a modell mellett további 16 járművet állít ki a szeptember 25. és október 2. között megrendezendő kiállításon. De nézzük a legfőbb újdonságot a Fiat Doblót, melyet több mint egymillió vásárló választott az elmúlt 14 évben. A negyedik generációs modell elődjeihez hasonlóan az új Doblo is egy többfunkciós jármű lett. A furgont nemcsak kívülről, de belülről is alaposan átdolgozták.
Multifunkcionalitás jegyében
Utastérben a tervezők nem hagyták érintetlenül a műszerfalat, a kárpitot, a kormánykereket, valamint az ajtópaneleket sem. A multifunkcionalitás koncepcióját szem előtt tartva alakították ki a teljesen újragondolt első üléspadot, amely három ülőhelyet kínál és amely alatt egy praktikus tárolóhely is rejlik. A középső ülés – a Ducatóhoz hasonlóan – lehajtható és kartámaszként, vagy akár irattartóként is használható. Hosszú tárgyak szállítása érdekében pedig a jobb oldali utasülés is lehajtható, az ülés háttámláján található horgokkal pedig a csomag megbízhatóan rögzíthető.

A Fiat emellett olyan megoldásokkal vértezte fel a furgont, mint az elektronikusan behajtható visszapillantó tükrök, valamint a Bluetooth kapcsolatra képes rádiók és USB/AUX csatlakozási lehetőségeket kínáló aljzatok. Ezenfelül az új Doblóban az exkluzív Uconnect rendszer is van, mely egy 5 colos színes érintőképernyőben testesül meg beépített navigációs rendszerrel és digitális (DAB) rádióval kiegészítve. A csomagtér a gyártó közlése szerint a ergonomikusra sikerült, a belső térhez pedig a 180 fokban nyíló hátsó ajtók praktikus hozzáférést biztosítanak. Az 1 tonna hasznos teherbírás mellett a jármű 5 köbméternél is nagyobb belső térrel dicsekedhet.

Mindenes teherhordó

A hajtás tekintetében több újdonsággal is szolgál a Fiat annak érdekében, hogy a Dobló a rövid városi fuvaroktól kezdve egészen a nagy távolságú szállításokig maradéktalanul eleget tudjon tenni. Az új Dobló motorválasztéka négy turbódízelből – 1.3 literes, 90 lóerős Multijet II-ből, 1.6 literes, 105 lóerős MultiJet II-ből, valamint robotizált sebességváltóval kiegészített 1.6 literes 90 lóerős MultiJet II-ből és egy 2.0 literes, 135 lóerős Multijet II-ből -, továbbá három benzines – 1.4 literes, 95 lóerős és 1.4 literes 120 lóerős TurboJet-ből, valamint 2.0 literes MultiJet-ből és egy ugyancsak 1.4 literes 120 lóerős benzin/metán kettős üzemű motorból áll.

A mérnökök az 1.3 és az 1.6 literes MultiJet dízelmotorok nyomatékleadásán jelentősen javítottak, melynek eredményeképpen alacsony fordulatszámon nagyobb nyomatékot adnak le. A 90 lóerős 1.3 literes MultiJet II és a 105 lóerős 1.6 literes MultiJet II dízelmotorok EcoJet-változatban is hozzáférhetők lesznek és jóval alacsonyabb fogyasztást és károsanyag kibocsátást kínálnak. A fejlesztések eredményeként pedig a dízelmotorok esetében lehetővé vált a 4,4 l/100 km-es üzemanyag-fogyasztás és a 115 g/km CO2 kibocsátási érték elérése. A dízelmotorok az Euro-5+, míg a benzinmotorok már az Euro 6-os kibocsátási normáknak megfelelő károsanyag-kibocsátással rendelkeznek.

Biztonsági rendszerek

A biztonság érdekében a Fiat elektronikus fékerő elosztóval, kipörgésgátlóval, hidraulikus fékrásegítéssel, visszagurulás gátlóval látta el a Doblót. Az aktív és passzív biztonsági rendszerek sorát a keréknyomás-ellenőrző rendszer mellett az első és az első oldallégzsákok egészítik ki, amelyek szükség esetén a fejet és a mellkast is védik.

Csakúgy mint az előző generációk esetében, az új Doblót is a törökországi Bursa-ban található üzemben gyártják majd.  Értékesítése 2015 év elején kezdődik és négyféle karosszériaváltozattal, kétféle magassággal és hosszúsággal lesz megvásárolható. A modell Észak-Amerikában RAM Promaster City néven kerül a forgalmazókhoz.

Kommentek

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.