Üzleti sarazós a Volkswagentől

Volkswagen Tristar Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.23. 10.00

Az első Syncro tanulmány harmincadik évfordulójára készített, nyújtott fülkés pickup-koncepció egyszerre akar minden lenni, és ez egész jól sikerül is neki.

A Transporter alapjaira, a Volkswagen Golf mintájára átformált orral készült el az a Tristart nevű tanulmányautó, amelyet a hannoveri haszonjármű-kiállításon mutatott be a Volkswagen. 

Az autó legfeltűnőbb jellemzője a kettévágott karosszéria: a dobozos kisbuszból nyújtott fülkés platós kisteherautót faragtak a mérnökök. Mégsem haszonjármű elsősorban az autó: hatalmas terepabroncsai, csörlője és narancssárga fényezése terepre termett hobbijárműként pozicionálja a harminc milliméterrel megemelt hasmagasságú, műanyag burkolatokkal megvadított autót. 
Az utastérben egy harmadik arcát mutatja a Tristar: a vezető mögött sokfunkciós, kihajtható asztalkával szerelt sublót kapott helyet, ennek tetején kávéfőzőgép lapul. Az utasülés teljesen hátratolható a kabin hátfaláig, a vezetőé pedig 90 fokban elforgatható, így akár egy tárgyalás is lebonyolítható a fülkében. Az ehhez szükséges számítástechnikai hátteret egy beépített, 20 colos táblaszámítógép biztosítja. 
Ennyi újdonság után motorikusan szinte unalmas a Tristar: egy 201 lóerős, kétliteres dízelmotort kapott, amelynek 450 Newtonméternyi nyomatékát hétfokozatú DSG váltó közvetíti a 4Motion összkerékhajtási rendszer felé. Álló helyzetből 10 másodperc alatt éri el a százas tempót a kocsi, végsebessége 185 km/óra.

Kommentek

  • kovacspista

    Nagyon jól megidézi a régi T3-as karakterét. És valószínűleg előrevetíti a széria Transporterek modellfrissítését.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.