Megkezdődhet az új GAZon Next közepes teherbírású teherautó gyártása, miután hivatalos keretek között legördült az első példány a gyártószalagról Gorkiji Autógyár (GAZ) Nyizsnyij Novgorod-i üzemében. Az ünnepségen a GAZ Group vezetősége mellett Vlagyimir Putyin is részt vett. Sorban ez már a harmadik újdonság a gyártó háza táján, hiszen idén már bemutatták a 19 üléses GAZ Next buszt, valamint a GAZelle Next haszonjárművet. E három modell felfrissítésére összesen 60 millió dollárt (körülbelül 14 milliárd forintot) fordított a gyártó, ami annyira jelentős összegnek számít, hogy az orosz elnöknek is jelen kellett lennie.

A teljesen megújult dizájnnal készülő GAZon Next számos európai gyártó termékének felhasználásával készül. A kormánymű és a kuplungszerkezet a ZF-től, a lengéscsillapítók a Tennecótól, a fékek a Wabcótól, az állítható kormányoszlop a CSA Castellontól, a biztonsági övek pedig a Takatától érkeznek. A jármű szíve ugyanakkor orosz, hiszen a GAZon Nextet YMZ-5345-es dízelmotorral szerelik, mely 149 lóerős teljesítmény leadására képes. A GAZon Next többféle kialakításban, többféle felépítménnyel készülhet.

A városi, valamint az univerzális felhasználású modell elsősorban a felépítmény, valamint a kerékméret terén tér el egymástól. A GAZon Next hasznos teherbírása 5 tonna, ami 500 kilogrammal több a korábbi modellekhez képest. A zárt dobozos felépítménnyel szerelt modell raktere a megnövelt szélességnek és hosszúságnak köszönhetően 20 százalékkal nagyobb elődjéhez viszonyítva, de raktérfogata 42 százalékkal több lett a korábbi típusokhoz képest. A modell szimplakabinos, valamint duplafülkés változatban lesz rendelhető, előbbi esetében három, míg utóbbi esetében 7 személy szállítására alkalmas.

A GAZon Next nemcsak megújult külsővel, hanem modernizált hátsó felfüggesztéssel, új hidraulikus kormányzással, valamint blokkolásgátlóval ellátott fékrendszerrel készül. A gyártó a modellre három év kiterjesztett garanciát, vagy 150 000 ezer kilométernyi  futásteljesítményt vállal. A megújult típus gyártása érdekében a GAZ Group számos fejlesztést hajtott végre üzemében, melyek részeként új gyártósort hoztak létre, valamint több mint 100 darab fröccsöntő szerszámot telepítettek.

A gyártó a közepes teherbírású teherautót elsősorban a kelet-európai, az afrikai, valamint az ázsiai országok piacaira szánja. Jövőre pedig érkezik a vállalat megújult modellje a Sadko Next, ami egy off-road jármű lesz.