Unimog a vulkánok földjén

Mercedes-Benz U 4000

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.18. 12.00

Forgalomba állt az első Unimog S 4000-es Izlandon, ahol legalább 140 vulkán található.

Az izlandi nemzeti energiahatóság olyan teherautót állított forgalomba, mely a legzordabb viszonyok között is megállja a helyét. A Norvég-tenger, valamint az Atlanti óceán által körülölelt sziget közismert intenzív vulkáni aktivitásáról. A világ második legnagyobb lakott szigetén tevékenykedő Landsnet által vásárolt Unimog U 4000-es hozzávetőlegesen 327 ezer ember zavartalan áramellátásáért felel majd. Jobban mondva a 8,5 t megengedett össztömeggel rendelkező járművet elsősorban az esetleges meghibásodások, valamint hálózati munkák elvégzése során veti be a jövőben az izlandi hatóság.

A fehér fényezésben szállított jármű 3850 milliméter széles tengelytávval, valamint portál tengelyekkel készült, így akár a 45 fokos emelkedőkkel is könnyedén megbirkózik. A szívós jármű gázlómagassága 1,20 méter felett van, ezért a sekélyebb patakok sem jelenthetnek akadályt számára. A Mercedes-Benz a már jól bevált Euro 6-os minősítésű, OM 924 LA dízelmotorral szerelte a teherautót, mely 218 lóerős (160 kW) teljesítmény leadására képes.

A jármű kasztnija két részből áll: egy ötszemélyes kabinból, valamint egy speciális eszközök szállítására szolgáló felépítményből. Annak érdekében, hogy a hegyi terepviszonyok között is maximálisan ki tudja szolgálni legénységét, az izlandi Unimogra még vonóhorgot is szereltek. Mindemellett a karosszériára néhány megkülönböztető jelzés is került, de csak a rend kedvéért, persze. A Németországban készülő off-road járműre azok után esett a választás, hogy a Landsnet már szinte minden, a piacon kapható járművet kipróbált. Azok többsége már az első nap után megadta magát. Nem könnyű tehát az izlandi villanyszerelők élete, hiszen van, amikor egy műszak 16 órát vesz igénybe.

Dániában nemrég állt forgalomba több, az izlandihoz hasonló U 4000-es, melyek a dán partiőrség munkáját erősítik. Ha kíváncsi rájuk, ide kattintva olvashat róluk.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.