Amiben a lengyelek előttünk járnak

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.17. 12.00

Két évtizeddel ezelőtt még hozzánk jártak piacozni a lengyelek, ma már viszont előttünk járnak. Legalábbis az elektromos buszok terén biztosan.

Hogy hogyan került a lengyel buszipar a magyar elé, arról bizony számtalan cikket és könyvet lehetne írni, de maradjunk annyiban, hogy már fényévekre előttünk vannak. Bár a picivel nagyobb Lengyelországban sem ördögtől való nem hazai gyártású buszt venni, azért évről-évre kapnak odahaza megrendeléseket, a kezdeti szárnypróbálgatásokhoz pedig mindenképpen. Így járt például a kis 8,9 méteres Solaris Urbino elektromos változata, melyből mindjárt kettőt vásárolt a lengyel fővároshoz közel fekvő Ostrołęka.
Bár a modellt 2011-es bemutatása óta Lengyelországon belül és kívül számtalan városban tesztelték, ez lehet első üzlet, amit a Solaris megköt odahaza a teljesen elektromos hajtású kis Urbinóra. A bolechowói székhelyű gyártót közbeszerzési eljáráson választották ki és egyelőre két darab null-emisszós kisbuszt szállíthat Ostrołękának. A járműveket jövő nyárig kell legyártania a vállalatnak, azonban valószínűsíthető, hogy ennél jóval hamarabb forgalomba állhatnak. A tömzsi Solaris Urbino 8,9 LE-t 160 kilowattos aszinkronos motor hatja (eleinte csak 120 kW-ossal szerelék), melynek működéshez szükséges energiát 160 kilowattórás akkumulátor biztosítja.

A kis Urbino bírja a strapát, ugyanis az ukrán-lengyel közös rendezésű futball Európa-bajnokságon több mint 3000 kilométert tett meg, természetesen nem egy feltöltéssel. A jármű feltöltése a kasztni tetején található töltő segítségével történik. A midibusz elektromos hajtáslánca a Medcomtól érkezik, amely a Solaris hagyományos partnerének számít. A cégnél bíznak abban, hogy ezt a megrendelést hamarosan újabbak követhetik Lengyelországban.

Ha a Varsó körzetében közlekedő buszok beválnak, annak minden bizonnyal híre meg Lengyelországban. Zalaegerszeg testvérvárosa, Klagenfurt például tavaly állított hadrendbe egy elektromos hajtású Solaris Urbino 8,9 LE-t és a legfrissebb hírek szerint ezeket idén újabbak követhetik. Krakkó pedig jelenleg is tesztel egy 12 méteres, szintén teljesen elektromos Solaris Urbinót. És hol tartunk mi ezen a téren? Idehaza az Evoprónak már van szériaérett típusa, azonban sajnos még egyetlenegy közlekedési vállalat sem tesztelte hosszabb ideig, ezért nehéz lenne kedvező tapasztalatokról beszélni.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.